کد خبر: 850191
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
اكبر ميثاقيان از پيروزي رؤيايي سياه‌جامگان برابر پرسپوليس مي‌گويد
بازي‌هاي تيم‌هاي فانوس به دست ليگ برتر در هفته‌هاي پاياني حساسيت زيادي دارد تا جايي که از دست دادن يا گرفتن يک‌امتياز سرنوشت يک تيم را تغيير مي‌دهد.

نویسنده: شيوا نوروزي

بازيهاي تيمهاي فانوس به دست ليگ برتر در هفتههاي پاياني حساسيت زيادي دارد تا جايي که از دست دادن يا گرفتن يکامتياز سرنوشت يک تيم را تغيير ميدهد. اينبار نيز سياهجامگان مشهد چنين شرايطي را داشت. نماينده مشهد براي بقا در ليگ برتر محکوم به شکست پرسپوليس بود، رؤيايي که با گل سيفاللهي به حقيقت پيوست تا اينبار هم اکبر ميثاقيان موفق شود يک تيم ديگر را از سقوط نجات دهد. مردي که تا مرز سکته رفت، اما به هدفش رسيد.

پيروزي رؤيايي بر پرسپوليس پاياني خوش براي سياهجامگان رقم زد. تصور اين نتيجه را داشتيد؟

بازي سختي بود و برايمان حکم فينال را داشت. هيچ چيز دست خودمان نبود و مدام پيگير نتيجه ديدار صبا استقلال خوزستان بوديم. صبا، سياهجامگان و سايپا سه تيمي بودند که خطر سقوط را به شدت حس ميکردند و حتي نتيجه بازي سايپا ماشينسازي نيز تأثيرگذار بود. خدا کمکمان کرد و موفق شديم در آخرين بازيمان در ليگ برتر مقابل پرسپوليس به پيروزي برسيم. واقعاً بازي دشواري را پشت سر گذاشتيم. ديدار با پرسپوليس سختترين بازي عمرم بود و همه ما از هر نظر تحت فشار بوديم. کمک خدا بود که توانستيم سياهجامگان را در ليگ برتر حفظ کنيم و مانع از سقوطش به دسته يک شويم.

سياهجامگان در ليگ برتر ماندني شد. اصليترين مشکل پيشروي سياهجامگان چيست؟

انتظار ميرود که مديران تيم براي آينده تصميمات سرنوشتساز بگيرند و سياهجامگان را متحول کنند. تنها در اين صورت است که اين تيم در فصل بعد با چنين شرايط بحراني مواجه نخواهد شد. براي اينکه سياهجامگان آينده خوبي داشته باشد بايد بيش از اينها به اين تيم توجه کنيم و اين مسئله مورد بررسي قرار بگيرد. سالهاست که فوتبال حرفهاي شده و در فوتبال حرفهاي اولين فاکتور براي موفقيت پول و بودجه کافي است. درست شدن مشکلات مالي و از بين بردن اين دغدغه اصليترين کار براي نتيجه گرفتن محسوب ميشود. در ليگ برتر بودجه کافي و براي گرفتن بازيکنان مورد نظر اساسي است. هر کسي که مسئوليت را برعهده بگيرد براي بستن يه تيم خوب بايد پول کافي در اختيار داشته باشد.

حمايت مردم مشهد و هواداران تيم چه نقشي در پيروزي سياهجامگان در آخرين بازي ليگ برتر داشت؟

اتفاقي که براي ما در بازي مقابل پرسپوليس رخ داد در فوتبال مشهد جاودانه شد. همه هواداران فوتبال در مشهد طرفدار سياهجامگان شده بودند و قيامتي به پا کردند. جو فوقالعاده و صميمي براي بقاي تيم در ليگ برتر ايجاد شد و همين جو فراموش نشدني، زمينه را براي شکست پرسپوليس و حفظ سياهجامگان فراهم کرد.

استرس شما به قدري زياد بود که همسرتان پس از بقاي سياهجامگان در ليگ برتر به شدت نگران سلامتيتان بود. چطور اين فشارها را پشت سر گذاشتيد؟

در اين مدت که مسئوليت سياهجامگان را پذيرفتم سختيهاي زيادي را تحمل کردم تا جايي که به شدت تحت فشار و استرس بودم. اصلاً نميتوانم شرايط بازي آخر را تشريح کنم و در موردش حرف بزنم. همه ميدانستند که استرس زيادي دارم و تا مرز سکته پيش رفتم بعد از بازي همسرم تماس گرفته بود تا از سلامتي من مطمئن شود. به قدري شرايط براي من و سياهجامگان حساس و سخت بود که اصلاً اتفاقات بعد از بازي را به خاطر ندارم. غلبه بر پرسپوليس رؤيايي بود. به نظرم خواست امام رضا(ع) بود که اين تيم را برديم و از زمين با سربلندي بيرون آمديم.

در فوتبال ايران از شما به عنوان مربي که مانع از سقوط تيمهاي پايين جدولي ميشود، ياد ميکنند. اين موضوع را قبول داريد؟

باور کنيد اينگونه نيست. خدا هميشه در لحظات سخت به من کمک کرده و اين خواست خداست که شرمنده مردم نميشوم. من هم مثل ساير مربيان کار ميکنم و هر مربي هم شيوه کاري خود را دارد. در اين سالها براي آنکه نتيجه دلخواهم را بگيرم تلاش زيادي کرده و ذاتاً مربيگري را دوست دارم. معمولاً 24 ساعته تيم را زير نظر دارم و از تيمم چشم برنميدارم. در اين دو ماه گذشته همه ديدند که کادرفني به حال و روز تيم اشراف کامل دارد. تمام تلاشمان را کرديم و در هر تيمي ممکن است کمي و کاستيهايي وجود داشته باشد. بايد مراقب آينده سياهجامگان باشيم.

يکبار قول داده بوديد در صورت سقوط تيم راهآهن از برج ميلاد بهپايين ميپريد. اينبار خبري از اين قولها نبود؟

نه. اينبار چنين قولي ندادم (با خنده). البته فرصت کم بود و در هشت بازي نتوانستم براي سقوط احتمالي تيم قولي بدهم. فقط از جان مايه گذاشتيم تا کار به سقوط از ليگ برتر و برج ميلاد نکشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار