کد خبر: 850073
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
سخنگوی جمنا:
سخنگوی جبهه مردمی انقلاب اسلامی گفت: اگر انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده شود، اصولگرایان پیروز میدان هستند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مرضیه وحید دستجردی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از دی ماه سال گذشته فعالیت خود را با برگزاری مجامع مختلف آغاز کرد تا با معرفی کاندیداها مشارکت جدی در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشد.

وی با بیان اینکه از بین چهار کاندیدای جمنا، دو کاندیدا با نظر نهایی شورای نگهبان و احترام به این آرا در صحنه انتخابات حاضر هستند، تصریح کرد: تا روز آخر از بین این دو کاندیدا قالیباف و رئیسی هر کدام که با آرا و اقبال مردمی روبه‌رو شوند، در صحنه می‌مانند.

سخنگوی جبهه مردمی انقلاب اسلامی با بیان اینکه سن تصمیم‌گیری سیاسی کشوری بالا رفته و متوسط سن هیأت دولت یازدهم 61 سال است، گفت: ما معتقدیم این سن تصمیم‌گیری‌های سیاسی باید کاهش پیدا کند که در همین راستا هم به جوانان و هم به بانوان در جمنا فرصت دادیم تا در شورای مرکزی حضور پیدا کنند.

وحید دستجردی با بیان اینکه هر دو گزینه جمنا در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری مورد حمایت جبهه مردمی هستند، افزود: با برگزاری مناظرات و جمع‌بندی نهایی قطعاً یکی از دو گزینه جمنا در انتخابات حضور پیدا می‌کند.

وی سبب آرای دو کاندیدای جمنا را متفاوت اعلام کرد و ادامه داد: اگر انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به دور دوم کشیده شود، پیروزی نهایی با اصولگرایان است.

وحید دستجردی در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه جوان که از همپوشانی قالیباف و رئیسی سخن به میان آمد، بیان کرد: هر دو کاندیدا از تفکرات خاص و موضع‌گیری شفاف در سخنرانی‌ها و مناظرات برخوردار هستند و قرار نیست موضوعی را به آنها القا کنیم بلکه آنها به انتخاب خودشان و درخواست جبهه به این عرصه وارد شدند.

وی در مورد سهم‌خواهی احتمالی جمنا بعد از پیروزی در انتخابات اضافه کرد: ما نه تنها به دنبال سهم‌خواهی نیستیم بلکه بر این باوریم که دولت آینده باید دولت کارآمد و متخصصان باشد و قرار نیست جمنا فقط در ایام انتخابات فعالیت کند بلکه در سایر ایام نیز با نظارت بیشتر بر عملکرد دولت فعال است.

وحید دستجردی ادامه داد: هدف ما خدمت به مردم است و هرگز به دنبال تفرقه و دودستگی نیستیم و معتقدیم وضعیت فعلی در شأن ملت ایران نیست و باید به سمتی حرکت کنیم تا مشکلات و معضلات فعلی برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: قبل از دولت یازدهم در این کشور کارهای خوبی همچون مسکن مهر انجام شده اما با بی‌مهری به این پروژه در دولت یازدهم سعی کردند اساس این کار را زیر سؤال ببرند در حالی که اصل کار مورد قبول و پسند مردم است.

وحید دستجردی در مورد عذرخواهی برخی از اصولگرایان و مدیران دولت نهم و دهم در ارتباط با قصور و کوتاهی‌ها تصریح کرد: فرهنگ عذرخواهی در اصولگرایان نهادینه است و اگر مشکلی به وجود آمده باشد، قطعاً از کوتاهی خود عذرخواهی می‌کنیم.

وی بیکاری جوانان به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را یک بحران بزرگ اجتماعی توصیف کرد و گفت: جوانی که برای گرفتن وام 10 میلیونی خود با صدها مشکل روبه‌روست، در این دولت با اختلاس‌های 12 هزار میلیارد تومانی و فرار بدهکاران بانکی، آقایان به هر نحوه ممکن سعی می‌کنند تا به اعتماد مردم ضربه بزنند.

وحید دستجردی افزود: باید به اصلاح امور دست زد چرا که مردم تحمل این همه شعار و وعده بی‌سرانجام را ندارند و رئیس جمهور منتخب که تاج خدمت را بر سرش می‌بیند باید زبان گویای مردم و پیگیری مطالبات باشد.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد:‌ در این چهار دهه از پیروزی انقلاب، دولت‌های مختلف آمده‌اند و رفته‌اند اما هیچ دولتی به اندازه تدبیر و امید به دنبال اظهارات خلاف واقع نبوده به طوریکه آنها ادعای آواربرداری مشکلات هشت سال گذشته را سر داده و کلید زنگ خورده خود را همچنان به مردم نشان می‌دهند.

وزیر سابق بهداشت، درمان و علوم پزشکی با بیان اینکه در دوران وزارت بهداشت برخی شب‌ها در وزارتخانه خوابیده و عزم جزم برای رفع مشکلات داشته است، اضافه کرد: متأسفانه در دولت دهم اعتبار کافی برای اجرای کامل طرح پزشک خانواده ندادند و به خاطر اعتراض‌هایی که بنده داشتم، رئیس جمهور سابق بنده را کنار گذاشتند.

وحید دستجردی در مورد اجرای طرح تحول سلامت نیز ادامه داد: این طرح، طرح مناسبی است اما در حوزه درمان و پیشگیری ضعیف عمل شده و بیمه‌ها نیز همکاری لازم را ندارند در حالی که باید با تکمیل طرح پزشک خانواده که تنها در سه استان فارس، مازندران و چهار محال بختیاری به شکل ناقص اجرا شده، می‌توانیم به اجرای کامل این طرح با تخصیص اعتبار مناسب همت کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر