کد خبر: 849546
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی خبر داد:
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی از تولید روزانه ۲۵۰ تن پسماند و زباله در شهر اراک خبر داد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی از تولید روزانه ۲۵۰ تن پسماند و زباله در شهر اراک خبر داد.

حسن قربانی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی با اشاره به مسئله مدیریت پسماند شهری اظهار داشت: دولت تصمیم دارد که تعداد مراکز جمع‌آوری پسماند را در سطح کل کشور به مدت 10 سال از سه هزار مرکز به 500 مرکز و سپس به 100 مرکز کاهش دهد.

وی افزود: ما برای اینکه بتوانیم استان مرکزی را هم در این پروسه 10 ساله فعال کنیم اقداماتی در نظر گرفته‌ایم و باتوجه به اینکه استان مرکزی دارای 752 روستای کوچک و بزرگ و تعدادی شهر بزرگ‌ است در نظر داریم تعداد چهار مرکز سایت پسماند درنظر بگیریم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی تصریح کرد: بر اساس طرح مصوب شده مقرر شد پسماند روستاها در شهرهای اطراف آنها جمع‌آوری و سپس به سایت‌های پسماند اصلی منتقل شود، همچنین دو شهر اراک و ساوه به‌عنوان اصلی‌ترین مراکز سایت پسماند در استان مرکزی محسوب می‌شوند.

قربانی ادامه داد: سه شهر تحت پوشش شهر اراک اعم از ساروق، داوودآباد و کارچان پسماند تولیدی خود را به اراک منتقل می‌کنند، همچنین پسماند شهر شازند هم‌ به سبب وجود مشکلات زیست محیطی در منطقه به شهر اراک منتقل می‌شود.

وی عنوان کرد: معتقدیم که در راستای کنترل پسماند مردم باید مصرف بهینه داشته باشند تا بتوانیم میزان زباله تولیدی را کاهش دهیم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: شهر اراک در سال 91 روزانه به میزان 360 تا 380 تن پسماند تولید می‌کرد که اکنون این میزان به 250 تن کاهش یافته است و این کاهش مصداق مصرف درست و بهینه مردم است که سعی کرده‌اند با خرید اندازه و مصرف بهینه تولید زباله را کاهش دهند.

قربانی بیان کرد: برای مدیریت پسماند از شرکت‌هایی که می‌توانند مشاوره و اقدامات کارآمد ارائه دهند درخواست همکاری داریم و اگر اقدام به سرمایه‌گذاری کنند از آنها حمایت می‌کنیم و خدمات مشاوره‌ای را به فرد سرمایه‌گذار ارائه می‌دهیم.

وی افزود: سال گذشته اعتبار 15 میلیارد و 240 میلیون ریال به دفتر امور شهری استان مرکزی به منظور تامین خدمات پسماند تخصیص داده شد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به حساب شهرهای استان مرکزی واریز شد و بر اساس تعهدات مصوب ساماندهی پسماند انجام می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار