کد خبر: 849397
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
رئیس حوزه هنری استان اصفهان:
اصفهان – اصلی ترین جامعه هدف برای ما باید کودکان باشند و متاسفانه آثاری که در جامعه برای کودکان در زمینه موسیقی وجود دارد کیفیت چندانی ندارند و یا با فرهنگ ما متناسب نیستند اما خانواده‌ها به دلیل نیاز خود آن را تهیه می کنند.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین رئیس حوزه هنری اصفهان در نشست هم‌اندیشی با جمعی از مربیان آموزش در دفتر ریاست حوزه هنری در عمارت سعدی اظهار داشت: باید بتوان با تربیت جوانان و نوجوانان در حوزه هنری استان اصفهان، هنرمندان برجسته و نخبه‌ای را پرورش داد که بتوانند در هنر این شهر جریان ساز باشند.

مهدی احمدی فر گفت: آثاری که در جامعه برای کودکان در زمینه موسیقی وجود دارد کیفیت چندانی ندارند و یا با فرهنگ ما متناسب نیستند اما خانواده ها به دلیل نیاز آن را تهیه می‌کنند.

وی افزود: بسیاری از مربیان هنری سعی کرده اند که نتیجه آموزش های خود را در جامعه هنری تحت ارزیابی و بررسی قراردهند، در حالیکه کمترتاثیر هنر خود را در کل جامعه بررسی کرده‌اند.

رئیس حوزه هنری اصفهان تاکید کرد: تمامی پدیده های اطراف ما باید ابزارهایی در راستای رشد تفکر و اندیشه ما باشند چراکه ما می توانیم با تفکر در دنیای اطراف خود بسیاری از حقایق جهان را کشف کنیم.

احمدی با اشاره به تاثیرگذار بودن هنر موسیقی بر روی تمامی سطوح جامعه ادامه داد: اصلی ترین جامعه هدف برای ما باید کودکان باشند و متاسفانه آثاری که در جامعه برای کودکان در زمینه موسیقی وجود دارد کیفیت چندانی ندارند و یا با فرهنگ ما متناسب نیستند اما خانواده‌ها به دلیل نیاز خود آن را تهیه می کنند.

وی در ارتباط با آینده آموزشی حوزه هنری استان اصفهان تاکید کرد: در سال آینده در زمینه آموزش، تغییراتی در ساختار اجرایی خواهیم داشت و برنامه ریزی توسعه در زمینه افزایش تعداد رشته‌ها و تعداد هنرجویان را برنامه‌ریزی خواهیم کرد که بیشتر در رشته‌های هنرهای تجسمی مانند نگارگری، خوشنویسی و  غیره شاهد آن خواهیم بود.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان تصریح کرد: در خصوص آموزش در حوزه هنری دو رویکرد کلی وجود داشته است، یکی آنکه زمینه‌ای برای هنرمندان سطح شهر فراهم کنیم تا به آموزش ارتقایی خود بپردازند و دیگری ارتباط با هنرمندان و کارسازی برای آنها است.

وی افزود: یکی از رسالت های مهم حوزه هنری این است که برای عموم اقشار جامعه آموزش های تخصصی در رشته های هنری مختلف داشته باشد که در این امر طی سالهای گذشته بسیار موفق عمل کرده است تا جایی که نام، توان و جایگاه حوزه هنری در این شهر برای خانواده‌ها امنیت ایجاد کرده است.

احمدی با بیان اینکه در تمامی رشته های هنری مورد آموزش حوزه هنری باید ارتباط با هنرمندان برجسته بیشتر شود، گفت: گاه این رابطه هنرمندان با حوزه هنری در بحث آموزش قطع شده است در حالیکه اصلی‌ترین بخش آموزش همین ارتباط موثر و چهره به چهره بین استاد و شاگرد می‌باشد.

وی با اشاره به محیط های ناامن آموزشی در سطح شهر ادامه داد: اگر بتوانیم موسیقی اصیل و سنتی خود را در سطح جامعه و به خانواده ها بشناسانیم می توانیم با یک کار پژوهشی، مدرنیته را با موسیقی سنتی آمیخته ساخته و برای جوانان جذابیتی از فرهنگ و موسیقی سنتی خودمان ایجاد کنیم تا آنها برای یادگیری موسیقی غربی به محیط های ناامن روی نیاورند

 

   

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار