کد خبر: 849134
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
«نهله الهبابي» از نمايندگان پارلمان عراق از پيام تهديدآميز رئيس‌جمهور تركيه به حيدر العبادي در رابطه با عمليات الحشدالشعبي در منطقه «تلعفر» خبر داد.
«نهله الهبابي» از نمايندگان استان نينوا در پارلمان عراق اعلام كرد كه «رجب طيب اردوغان» رئيس‌جمهور تركيه در پيامي به «حيدر العبادي» هشدار داده است كه اگر نيروهاي حشد الشعبي به سمت «تلعفر» پيشروي كنند نيروهاي تركيه نيز به سمت اين منطقه خواهند آمد. تلعفر در غرب موصل واقع است و اهميت زيادي دارد چرا كه در مسيري قرار گرفته كه موصل را به رقه در شرق سوريه وصل مي‌كند. الهبابي در گفت‌و‌گو با پايگاه خبري الموقف العراقي، گفت: العبادي اكنون بر آزادسازي مناطق باقي مانده از موصل تمركز كرده است تا اين بار از دوش نيروهاي امنيتي پس از آزادي موصل برداشته شده و آمادگي مواجهه با تهديدات و احتمالات مختلف را در اثناي عمليات تلعفر داشته باشند. وي افزود: حشد الشعبي امروز از چند جبهه منطقه تلعفر را در محاصره قرار داده است و نقش اصلي را در عمليات آزادسازي اين منطقه خواهد داشت. تركيه تا كنون بارها با دخالت در امور داخلي عراق، مخالفت خود را با حضور حشد الشعبي در منطقه «تلعفر» اعلام كرده است.
 
مقامات تركيه مدعي شده‌اند كه حشد الشعبي در پي تغيير بافت جمعيتي تلعفر است، در حالي كه عمده ساكنان اين منطقه، شيعيان تركمن هستند نه از اهل سنت كه اردوغان داعيه حمايت از آنان را دارد. از سوي ديگر، يك فرمانده بسيج مردمي عراق گفت: به دنبال آزادي شهر باستاني الحضر نيروهاي بسيج مردمي در حال تكميل آمادگي‌هاي نظامي براي انتقال به مرزهاي سوريه و قطع كامل خطوط كمك‌رساني به داعش هستند. «كريم النوري»، گفت: شهرك الحضر رابط اصلي بين خطوط امدادرساني تروريست‌ها از سوريه به موصل، الانبار و صلاح الدين و بالعكس شمرده مي‌شد كه با آزادي اين شهرك و قطع همه اين خطوط عرصه بر تروريست‌ها تنگ شده علاوه بر اينكه الحضر دربرگيرنده چندين مقر تروريست‌ها بوده است. وي ضمن رد تأثير فشارهاي بين‌المللي و منطقه‌اي براي به تعويق افتادن حمله به مركز شهر تلعفر گفت: هنوز اين فشارها ادامه دارد اما نتوانسته مثل سابق تأثيرگذار باشد و ادامه نبردهاي بسيج مردمي در غرب موصل گواه اين قضيه است. فرمانده بسيج مردمي عراق گفت: زمان آزادسازي تلعفر بسته به شرايط ميداني و بنا به فرمان حيدر العبادي، فرمانده كل نيروهاي مسلح عراق اعلام مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار