کد خبر: 849119
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
پاي نهادهاي امنيتي به اعتصاب سرخپوشان باز شد
كار به جاهاي باريك كشيد. اين را شنبه مي‌شد به راحتي در جريان بازي با ذوب‌آهن ديد.
نويسنده: دنيا حيدري

كار به جاهاي باريك كشيد. اين را شنبه مي‌شد به راحتي در جريان بازي با ذوب‌آهن ديد. بازي كه در پي عدم تمرين بازيكنان برگزار شد، اما با باخت همراه نبود تا پرسپوليس بتواند ركورد عدم باخت در بازي‌هاي خانگي اين فصل را حفظ كند، اما مهم‌ترين باخت سرخپوشان در اولين هفته روز جاري جاي ديگر رقم خورد!
 
لجبازي و دودستگي روي سكوها
متن‌هاي منتشر شده از سوي برخي بازيكنان پرسپوليس بعد از تساوي پرگل مقابل ذوب‌آهن، ‌نشان از دلخوري و عصبانيت آنها از آنچه كه روي سكوهاي آزادي رقم خورده بود، داشت. دودستگي شنبه روي سكوها بي‌داد مي‌كرد. خبري از تشويق بازيكنان جز سيدجلال نبود. اسامي بازيكنان كه خوانده مي‌شد، ‌سكوها «هو» مي‌كردند. به جاي آن، برانكو، عابدزاده، پيوس و... حتي تداركات تيم تشويق شد. البته اعتراض هوادار به تصميم كاملاً اشتباه بازيكنان در خصوص اعتصاب و دست كشيدن از تمرين كاملاً بحق و طبيعي بود، اما آنچه كه آزادي شنبه شاهدش بود، ‌چيزي بيش از يك اعتراض ساده به اعتصاب غيرمنطقي بازيكنان بود. در واقع آزادي در بازي پرسپوليس با ذوب‌آهن شاهد استفاده ابزاري مديريت باشگاه از كانون هواداران و ليدرها براي مقابله به مثل با بازيكنان بود. يعني لجبازي صددرصد كه باعث شد تا كار به جاهاي باريك بكشد! به‌طوري‌كه بيرانوند، گلر پرسپوليس كه بدون شك سهمي اساسي در قهرماني اين فصل تيمش داشت، به‌رغم قرارداد پنج‌ساله‌اي كه با سرخپوشان دارد، ‌در پي فحاشي‌ها تأكيد كرد كه ديدار با الوحده آخرين بازي است كه براي پرسپوليس به ميدان مي‌رود. بعد از آنكه كميته اخلاق گفت به مسئله اعتصاب‌ها ورود مي‌كند. گفته مي‌شود برخي نهادهاي نظارتي و امنيتي هم قصد ورود به اين ماجرا را دارند تا عوامل اعتصاب و برهم خوردن فضاي اجتماعي پيرامون اين باشگاه را شناسايي کنند.
 
آمار ضد و نقيض
بدون شك با مديريت درست مي‌شد خيلي زودتر از آنكه كار به جاهاي باريك بكشد اعتصاب بازيكنان را خاتمه داد، اما كار به لجباري كه رسيد، بيخ پيدا كرد و حالا حرف‌هاي ضد و نقيضي مطرح مي‌شود. به‌طور مثال، طاهري از پرداختي 70 درصد مي‌گويد و بازيكنان مدعي هستند 60 درصد طلبكارند. مثلاً بيرانوند مي‌گويد: «چه کسي گفته که ما 80 درصد از قرارداد خود را گرفته‌ايم؟ من 55 درصد پولم را گرفته‌ام. ما بي‌غيرت نيستيم فقط حقمان را مي‌خواهيم.» پندار خمارلو اما در پاسخ به ادعاهاي بازيكنان مي‌گويد: «همان‌طور كه طاهري مي‌گويد پرداختي‌ها 70 درصد است، اما اختلافي كه بازيكنان از آن مي‌گويند به‌خاطر آپشن قراردادهاست. مثلاً در قرارداد بازيکن آمده در صورت قهرماني تيم 10 درصد قراردادش را پاداش مي‌گيرد در اين صورت است که آن بازيکن با کسر اين 10 درصد مدعي مي‌شود 60 درصد طلبکار است.» البته در قرارداد بسياري از بازيكنان سه‌بند 10 درصدي وجود دارد. علاوه بر 10 درصدي كه در صورت قهرماني به بازيكنان اضافه مي‌شود، ‌10 درصد نيز در صورت قهرماني به نفراتي كه در 70 درصد بازي‌ها بودند، اضافه مي‌شود و 10 درصد نيز در صورت راهيابي تيم به جمع هشت تيم ليگ قهرمانان آسيا.»
 
نبايد احساساتي شد!
طاهري كه بي‌شك اولين كسي بود كه مي‌توانست اين داستان را قبل از دنباله‌دار شدن جمع كند، روز گذشته بعد از روزها اعتصابي كه كارش در آخر به وزارت هم رسيد، گفت: «شايد زماني به‌خاطر غلبه احساسات جرياني پيش بيايد، ولي بايد بتوانيم بخاطر پرسپوليس آن را کنترل کنيم نبايد مرتکب حرکتي اشتباه بشويم که سر سلسله اتفاقات ناگوار باشد. بر مسئولان هر يک از بخش‌هاست که جريان‌ها را کنترل کنند و خود وارد جريان‌ها و موج‌ها نشوند که به راه مي‌افتد. هنوز كار تمام نشده. اعضاي تيم و هواداران نيز بايد حرمت يکديگر را حفظ کنند و بي‌توجهي به اين مسئله در شأن پرسپوليس نيست.»
 
تغييرات در راه است
اما آنچه كه مسلم است‌، پرسپوليس به زودي دستخوش تغييرات مي‌شود. تغييراتي كه شايد حاشيه‌هاي اخير نيز پيش درآمد آن باشد. قدرت‌نمايي برخي مسئولان، ‌استعفاهاي داده شده و اتفاقاتي از اين دست كه طي روزهاي آتي و با تصميم‌گيري‌هاي وزارت ورزش شايد بهتر بتوان آن را رمزگشايي كرد، اما هرچه كه هست، كاملاً هم انكار نمي‌شود. به طوري‌كه گرشاسبي بعد از استعفاي زادمهر مستقيماً مي‌گويد: «استعفاي زادمهر جديد نيست و قبل از سفرش به خارج از كشور داده شده بود. ضمن اينكه نبايد فراموش کنيم که در پايان فصل قرار داريم و طبيعتاً تغييراتي در باشگاه حاصل مي‌شود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار