کد خبر: 849072
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸
مديرمسئول روزنامه كيهان با تأكيد بر اينكه جهانگيري در جريان مناظره تلويزيوني جمعه خود را نماينده جبهه اصلاحات معرفي كرد و اين موضوع تصادفي و اتفاقي نبود، گفت: احتمال اينكه او كنار نكشد از احتمال كناره‌گيري وي بيشتر است.
مديرمسئول روزنامه كيهان با تأكيد بر اينكه جهانگيري در جريان مناظره تلويزيوني جمعه خود را نماينده جبهه اصلاحات معرفي كرد و اين موضوع تصادفي و اتفاقي نبود، گفت: احتمال اينكه او كنار نكشد از احتمال كناره‌گيري وي بيشتر است.
حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان در گفت و گو با فارس، گفت: شواهد فراواني حكايت از آن دارند كه احتمال عبور مدعيان اصلاحات و كارگزاران از روحاني به سوي جهانگيري جدي است. مدير مسئول روزنامه كيهان توضيح داد: روحاني در آغاز با جبهه اصلاحات كاملاً جفت و چفت نبود بلكه مجموعه‌اي از آراي اصلاح‌طلبان و توده‌هاي بيرون از احزاب سياسي را در سبد رأي خود داشت و مدعيان اصلاحات با درك اين واقعيت عارف را مجبور به استعفا كردند تا آراي ايشان به سبد روحاني ريخته شود و احتمال پيروزي او را بالا ببرد اما مرحوم هاشمي و خاتمي رأي عارف يعني مجموعه آراي اصلاحات را كه حداكثر 8درصد بود به حساب كل آراي روحاني فاكتور كردند و با اعلام پر سر و صداي حمايت از روحاني، ايشان را نامزد اصلاح‌طلبان جا زدند.
وي افزود: آقاي روحاني متأسفانه از اين تركيب غافل بود و خود را برآمده از آراي اصلاح‌طلبان و مديون آنها تلقي مي‌كرد و به همين علت به تدريج رشته‌هاي ارتباطي خود با توده‌هاي غيرحزبي را كه رأي آنان ربطي به اصلاح‌طلبان نداشت بريد و اين عقبه را از دست داد. روحاني با همين برداشت غلط دست مدعيان اصلاحات و كارگزاراني‌ها را به درون دولت خود باز كرد و فرمان كابينه را در اكثر موارد به آنها سپرد. مدير مسئول روزنامه كيهان ادامه داد: آقاي روحاني با حركت در اين مسير به مستأجر كابينه تبديل شد و نه صاحب آن تا آنجا كه يكي از مدعيان اصلاحات دولت ايشان را رحم اجاره‌اي اصلاح‌طلبان معرفي كرد.
شريعتمداري با بيان اينكه اكنون روحاني عقبه مردمي سال 92 را ندارد كه حاصل جمع آن با آراي اصلاح‌طلبان پيروزي ايشان در انتخابات 96 را رقم بزند، اظهار داشت: بنابراين ديگر براي اصلاح‌طلبان سرمايه‌اي تلقي نمي‌شود كه آن را با مايه اندك خويش جمع كرده و تاخت بزنند.
مدير مسئول روزنامه كيهان اظهار داشت: اصلاح‌طلبان مي‌دانند كه در هيچ يك از دو حالت «با روحاني» و «بدون روحاني» شانسي براي پيروزي در انتخابات 96 ندارند و از سوي ديگر اصلي‌ترين هدف آنها از گره خوردن با روحاني در انتخابات 92، ورود دوباره به عرصه سياسي كشور بعد از خيانت آنان در فتنه امريكايي - اسرائيلي 88 بود و دقيقاً به همين علت دولت روحاني را «رحم اجاره‌اي» خود مي‌دانستند و حالا ديگر جنيني را كه در آن رحم اجاره‌اي كاشته بودند تا حدودي به ثمر رسيده مي‌دانند، از اين رو احساس مي‌كنند وقت آن رسيده كه بدون پيوند با روحاني از فرصت انتخابات براي اعلام حضور در عرصه سياسي كشور استفاده كنند.
شريعتمداري تأكيد كرد: براي مدعيان اصلاحات همين اعلام حضور هدف اصلي است و نه پيروزي در انتخابات كه مي‌دانند برايشان ناممكن است.
مدير مسئول كيهان با بيان اينكه اگر جهانگيري در جريان مناظره تلويزيوني جمعه، خود را نماينده جبهه اصلاحات معرفي كرد تصادفي و اتفاقي نبود، تصريح كرد: ايشان قصد داشت با اين اظهارات كه در جغرافياي مناظره «جمله معترضه» تلقي مي‌شود، پيام ورود دوباره اصلاح‌طلبان به عرصه سياسي كشور را به هواداران مخابره كند.
شريعتمداري در ادامه اظهار داشت: فرداي مناظره يعني روز شنبه روزنامه‌هاي زنجيره‌اي و سايت‌هاي همسو با آنها در اقدامي هماهنگ به جاي روحاني، جهانگيري را تحويل گرفته و آشكارا آقاي روحاني را به حاشيه بردند و با تيترهاي درشتي در صفحه اول خود به استقبال جهانگيري رفتند، تيترهايي نظير «زلزله جهانگيري»، «تاختن جهانگيري »، «طوفان جهانگيري»، «دود در لانه زنبور» و...
مدير مسئول روزنامه كيهان افزود:همان روز شنبه بعد از مناظره كه آقاي روحاني به سفر استاني كرمان رفته بود، جمعيتي كه براي استقبال از ايشان آمده بودند و بسياري از آنان را دانش‌آموزان تشكيل داده بودند نيز به جاي شعارهاي مرسوم در اينگونه اجتماعات كه خوشامدگويي به رئيس‌جمهور است، در اقدامي هماهنگ شعار «اسحاق دوستت داريم» را سر دادند.
شريعتمداري ضمن تأكيد بر اينكه اين رخدادهاي هماهنگ نمي‌تواند تصادفي تلقي شود، افزود: اعلام شده بود كه جهانگيري به توصيه عناصر اصلي جبهه اصلاحات و كارگزاران نامزد شده است و ايشان در ابتدا اعلام كرد براي كمك به روحاني و به عنوان مكمل ايشان آمده است اما در جريان مناظره تأكيد كرد كه آمده است رئيس‌جمهور شود! بنابراين و با توجه به آنچه عرض كردم احتمال اينكه كنار نكشد از احتمال كناره‌گيري وي بيشتر است، البته سخنان چندگانه نيز از مدعيان اصلاحات بعيد نيست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار