کد خبر: 848930
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹
رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي تهران گفت: سود حاصل از فروش ميوه قاچاق براي غرفه‌داران ميدان وسوسه‌برانگيز است و اين افراد از سه طريق اقدام به جابه‌جايي و فروش اين اقلام مي‌كنند.
حسين مهاجران در خصوص وارد شدن ميوه قاچاق به داخل ميدان ميوه و تره‌‌بار گفت: اين اقلام با ترفندهاي مختلفي از مرز عبور مي‌كند و تردد آن در داخل هم اغلب بدون مشكل است اما در داخل ميدان ميوه و تره‌بار نيز اين ميوه‌ها با ترفندهايي جابه‌جا مي‌شود و به فروش مي‌رسد. وي افزود: براي ورود ميوه قاچاق خودروها اغلب با دو نوع بار وارد ميدان مي‌شوند. در نوع اول ميوه مجاز قرار دارد كه در بخش‌هاي بيروني بار قرار گرفته است اما بخش دروني بار خودرو به صندوق‌هاي ميوه قاچاق اختصاص دارد. رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي با بيان اينكه غرفه‌داران هم به دليل سود بالاي فروش ميوه قاچاق، روش‌هايي را به كار مي‌برند تا بازرسان داخل ميدان متوجه فروش چنين ميوه‌هايي از سوي اين غرفه‌ها نشوند، تصريح كرد: غرفه‌داران تعداد چند صندوق از ميوه قاچاق را داخل صندوق عقب خودروي شخصي خود قرار مي‌دهند و با مراجعه خريدار اين صندوق‌ها را به مشتريان نشان مي‌دهند.
 
بعد از تأييد از سوي مشتري در خارج ميدان ميوه را تحويل مي‌دهند كه در اين حالت نيازي به حضور تريلي بار قاچاق در داخل ميدان نيست و ريسك كمتري دارد.
وي تصريح كرد: نوع ديگر حمل ميوه قاچاق و فروش آن داخل ميدان، روش قانوني‌سازي بار قاچاق است. در اين حالت غرفه‌دار سبدهاي نگهداري ميوه قاچاق را با سبد ايراني توليد تعويض مي‌كند و به گونه‌اي وانمود مي‌كند كه اين ميوه توليد داخلي است اما در اصل ميوه قاچاق است و با ترفند در داخل غرفه به فروش مي‌رسد. مهاجران با بيان اينكه سود حاصل از فروش ميوه قاچاق براي غرفه داران دو تا سه برابر فروش ميوه‌هاي ديگري است، گفت: حضور تريلي‌هاي بار قاچاق در ميدان ميوه و تره بار غير قابل انكار است و تلاش بازرسان هم در عمل به نتيجه نرسيده است. طي چند وقت گذشته گزارش شده است كه انبه، گلابي، سير چيني و انگور آفريقايي قاچاق وارد ميادين ميوه و تره بار شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار