کد خبر: 848901
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
بيژن سورانی
نویسنده: بيژن سورانی

هرچه به زمان انتخابات شورا و رياست‌جمهوري نزديك‌تر مي‌شويم، نوع تبليغات و اطلاعات در شبكه‌هاي مجازي و رسانه‌ها نيز تغيير ماهوي پيدا مي‌كند، با گشتي در فضاهاي مجازي و رسانه‌هاي مجازي ديده مي‌شود كه طرفداران نامزدها موضوعات مختلفي را به ميان مي‌كشند. در رصد اين يكي دو روز اخير، موضوع استخدام به اشكال مختلف در ميان پيام ‌رسانه‌ها ديده مي‌شود.
گاهي به صراحت از موضوع استخدام در نهضت سوادآموزي و استخدام دهياري‌ها گرفته تا بحث امريه براي سربازان به شكل‌هاي مختلف در اخبار رسانه و در پيام‌ها ديده مي‌شود. گويا در شرايطي كه بيكاري و موضوع اقتصادي در صدر اولويت‌هاي جوانان و خانواده‌ها قرار دارد، رسانه‌ها نيز از اين موضوع فاصله نگرفته‌اند و به عناوين گوناگون اين موضوع را پررنگ‌تر مي‌كنند.
در اخبار خبرگزاري‌ها هم موضوع استخدام در كنار ساير اخبار و اطلاعات به نوعي به سبك مطالبه تبديل شده است. در اين ميان موضوع اصلي كه رهبر انقلاب در بحث اقتصادي بر آن تأكيد كردند يعني بحث «اقتصاد مقاومتي» در ميان سخنان و تبليغات و فعاليت‌هاي نامزدها و طرفداران آنان بسيار كمرنگ است.
 
گويا اين افراد و گروه‌ها فراموش كرده‌اند كه تنها راه نجات كشور در شرايط حاضر، توجه ويژه به اين موضوع است، با اين حال لازم است كه علاوه بر اقتصاد مقاومتي به موضوع «توليد و اشتغال، ‌نيز توجه ويژه‌اي صورت گيرد و برنامه‌ها و استراتژي‌ها و چشم‌انداز‌ها ارائه شود تا اين مباحث از سوي جامعه و افراد صاحب‌نظر مورد تحليل و نقد قرار گيرد.
در حقيقت زيرساخت‌هاي كشور در شرايط حاضر در همه بخش‌ها به نوعي به «اقتصاد مقاومتي توليد و اشتغال» مرتبط است و بايد با الگوسازي حتي در حرف از سوي نامزدها هم كه شده اين موضوع پررنگ‌تر بيان شود.
 
آنچه بايد از سوي نامزدها و طرفداران آنان رصد شود خواسته‌هاي ملي است كه بايد به آنها از زواياي مختلف پرداخته شود. مباحث به نوعي به نقد كشيده و مسيرها مشخص شود تا آحاد مردم با آگاهي بيشتر بتوانند دست به انتخاب اصلح‌تر بزنند. هر برگه رأي در اصل به نوعي پشتوانه‌اي است براي نامزدي كه قرار است برنامه‌هاي خود را اجرايي كند و هرچه اين برگه‌ها در صندوق‌ها بيشتر باشد به همان نسبت هم عرصه براي كار بيشتر مهيا خواهد شد، بنابراين عبور از مسائل فرعي و توجه به مسائل اصلي كشور آن هم در حوزه رياست جمهوري مي‌تواند به نوعي كشور را براي آينده بهتر بيمه كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار