کد خبر: 848887
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰

تیم ملی وزنه‌برداری ایران عنوان نخست رقابتهای قهرمانی آسیا در ترکمنستان را از آن خود کرد. تیم ملی وزنه‌برداری ایران در پایان رقابتهای قهرمانی آسیا موفق شد بعد از ۵ سال عنوان قهرمانی را قاره کهن را از آن خود کرد.در این دوره از رقابتها، محمدرضا براری مدال طلای مجموع دسته ۱۰۵ کیلوگرم، صالح چراغی مدال نقره مجموع دسته ۸۵ کیلوگرم، سیدایوب موسوی نقره مجموع دسته ۹۴ کیلوگرم وعلی هاشمی مدال‌ برنز دسته ۱۰۵ کیلوگرم را کسب کردند.

در روز پایانی مسابقات براری در حرکت یک ضرب ابتدا وزنه ۱۷۵ کیلوگرم را انداخت. سپس کادرفنی برای او وزنه ۱۷۶ کیلوگرم را انتخاب کرد که باز هم ناموفق بود، اما در حرکت سوم توانست وزنه ۱۷۷ کیلوگرم را به نام خود ثبت کند و در رده نخست این حرکت بایستد.براری در دو ضرب هم ابتدا ۲۰۶ کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکت دوم هم موفق شد ۲۱۴ کیلوگرم را ثبت کند. او در حرکت پایانی باید وزنه ۲۲۱ کیلوگرم را مهار می کرد تا مدال طلا به رقیب کره جنوبی نرسد. خوشبختانه او این کار را انجام داد و توانست با مهار وزنه ۲۲۱ کیلوگرمی و در نهایت ثبت مجموع  ۳۹۸ کیلوگرم قهرمان دسته ۱۰۵ کیلوگرم آسیا شود.بدین ترتیب براری قهرمان شد و نخستین مدال طلای ایران در مجموع را بدست آورد. نماینده کره جنوبی با ۳۹۰ کیلوگرم دوم شد و علی هاشمی با ۳۸۴ کیلوگرم روی سکوی سوم ایستاد تا ایران در این دسته دو نماینده روی سکو داشته باشد.علی هاشمی دیگر نماینده دسته ۱۰۵ کیلوگرم ایران نیز در یکضرب ۱۷۱ کیلوگرم و در دوضرب ۲۱۳ کیلوگرم را بالای سر برد و با ثبت مجموع ۳۸۴ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

 درحرکت یک ضرب رامین ربیعی در اولین حرکت وزنه ۱۸۰ کیلوگرمی را مهار کرد. پس از ربیعی، همایون تیموری هم  به راحتی وزنه ۱۸۰ کیلوگرم را بالای سر برد  تا خیال کادر فنی از بابت حرکات اول دو ملی‌پوش ایران راحت شود.این در حالی بود که چن، وزنه‌بردار چین تایپه و قهرمان دو دوره قبل آسیا نیز در اولین حرکت ۱۸۵ کیلوگرم را بالای سر برد. در ادامه ربیعی در دومین حرکت توانست ۱۹۰ کیلوگرم را مهار کند. این در حالی بود که وزنه‌بردار چین تایپه در دومین حرکت ۱۹۲ کیلوگرم را انداخت. تیموری دیگر نماینده کشورمان در آخرین حرکت ۱۹۴ کیلوگرم را باید بالای سر می‌برد اما ناموفق بود و با همان ۱۹۰ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

در این وزن ، وزنه بردار ترکمنستان با ۱۹۷ کیلوگرم طلا گرفت. وزنه‌بردار ازبک با ۱۹۶ مدل نقره را به دست آورد و ربیعی هم به مدال برنز رسید.

حرکات دو ضرب را ربیعی بع مانند یک ضرب با قدرت شروع کرد و توانست وزنه ۲۱۰ کیلوگرم را بالای سر ببرد .این در حالی بود که تیموری دیگر نماینده ایران  پشت وزنه ۲۱۵ کیلوگرم قرار گرفت و او هم اولین حرکت خود را با موفقیت شت سر گذاشت.

در ادامه انوشیروانی وزنه ۲۲۱ کیلو را برای ربیعی انتخاب کرد اما این وزنه بردار برای دومین حرکت موفق به مهار وزنه ۲۲۱ کیلوگرم نشد و در حرکت قیچی آن را انداخت. او در سومین حرکت دوباره زیر وزنه ۲۲۱ کیلوگرم ایستاد این مرتبه موفق به مهار آن شد.ربیعی با مجموع ۴۱۶ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

انوشیروانی در حرکت دومین  تیموری ۲۲۷ کیلوگرم را درخواست  و او به سختی توانست وزنه را بالای سر ببرد.اما این ملی پوش در آخرین حرکت دوضرب ۲۳۵ کیلوگرم را نتوانست روی سینه بکشد و با همان ۲۲۷ کیلوگرم به کار خود پایان داد.او در مجموع ۴۱۷ کیلوگرم را ثبت کرد.

 وحید صابری

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار