کد خبر: 848714
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸
در مراسم تشييع زنوزي‌جلالي بيان شد
رئيس انجمن قلم ايران در مراسم تشييع زنوزي‌جلالي از او به عنوان نويسنده‌اي که از دو فتنه زمان حياتش روسفيد بيرون آمده است، ياد کرد.
مراسم تشييع پيکر مرحوم فيروز زنوزي‌جلالي، پيشکسوت انقلاب اسلامي حوزه هنري برگزار شد. در اين مراسم راضيه تجار از نويسندگان پيشکسوت انقلاب در سخناني که از روي متن مي‌خواند به حضور زنوزي‌جلالي در حوزه هنري اشاره کرد و از تلاش‌هاي شايان توجه او در توليد ادبيات انقلاب اسلامي تشکر کرد. در ادامه محمدرضا سرشار، رئيس انجمن قلم ايران به سخنراني پرداخت. وي با بيان اينکه زنوزي‌جلالي پس از ماه‌ها تحمل درد امروز در ابديت غوطه‌ور است و تنها مي‌تواند به کشته خود در دنيا اميدوار باشد، گفت: از اين پس اعمال فرزندان وي يا آثاري که او در راه خدا در ترويج دين نوشته، مي‌تواند براي او فايده‌اي را به همراه داشته باشد.
 
سرشار ادامه داد: روشنفکرنمايي، حق را ناحق کردن، مخالفت با اسلام و انقلاب، سياه‌نمايي، ترويج صوفي‌گرايي عوام‌گرايانه و موضوعاتي از اين دست اگر وبال گردن ما نباشد گرهي از کار باز نمي‌کند و خوشبختانه آقاي زنوزي اهل هيچ‌کدام از اينها نبود، اگرچه مي‌توان به آثارش نقد داشت، اما اين نقدها منافاتي به اين مسئله و علاقه ما به او ندارد.
 
وي ادامه داد: فرزندان آقاي زنوزي خوشحال باشند که ۳۹ سال پس از انقلاب پدرشان با همه افت و خيزها هرگز پاي هيچ نامه و بيانيه‌اي عليه انقلاب را امضا نکرد و حرف نزد، آقاي زنوزي فردي پخته بود، با اينکه اهل رفيق‌بازي نبود با همه مکالمه و مراوده داشت، به دعواهاي سياسي وارد نمي‌شد و در تمام دوره‌هاي وزارت ارشاد به همکاري مي‌پرداخت. با اين همه محل استقرار او و دلش محافل معتقد به نظام مانند همين حوزه هنري بود. رئيس انجمن قلم ايران افزود: مرحوم زنوزي در دو فتنه زمان حياتش يعني فتنه سال ۶۸ حوزه هنري و فتنه ديگري که لزومي نمي‌بينيم مکانش را بگوييم، به دليل اعتقادش به ارزش‌هاي لوتي‌گرايانه پاي حق ايستاد و فريب دام و دانه‌هاي سر راهش را نخورد. اين چيزي است که در نسل ما کمرنگ شده است. وي همچنين عنوان کرد: بايد دست از سخن گفتن از زبان رفتگان برداريم و اجازه دهيم آثار و اعمال برجاي مانده از آنها ملاک قضاوت درباره اعمالشان باشد.
 
سرشار همچنين گفت: هنرمند انقلاب اسلامي وظيفه دارد به انقلاب و اسلام کمک كند و در راه آن به فعاليت بپردازد، اما اين فعاليت هيچ حقي را براي او ايجاد نمي‌کند و نمي‌تواند به واسطه اين چنين اعمالي ادعايي کند يا طلبکار باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار