کد خبر: 848532
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵
اقتصاددان حامي دولت يازدهم:
يك اقتصاددان حامي دولت يازدهم با بيان اينكه بخشي از كنترل تورم حاصل اعمال سياست‌هاي كلي نيست بلكه توان خريد مردم تضعيف شده اظهار داشت: در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۶ حدود ۱۵ درصد در شهرها و ۳۵ درصد در روستاها درآمد مردم آسيب ديده است.
عبده تبريزي گفت: برجام دستاوردي بود كه در راستاي آن توانستيم درآمد نفت را دو برابر كنيم و اين از موفقيت‌هاي دولت يازدهم است، اما با آمدن ترامپ وضعيت دشوارتر شده است.
عبده تبريزي با اشاره به اينكه، درآمد حقيقي دولت نسبت به سال90 كاهش يافته است، عنوان كرد: امكان توسعه با گسترش فساد وجود ندارد، لذا مرجع نهايي تسويه حساب‌ها در قوه قضائيه است و در اين قوه بايد ضوابطي باشد تا بتوان كنترل‌هاي لازم را انجام داد.
عبده تبريزي با اشاره به اينكه ماليات‌هاي 6-5 سال اخير به دليل فشار‌ها دو برابر شده است، افزود: كساني كه براي دادن ماليات شناسايي شده‌اند تحت فشار بيشتري قرار دارند. اين اقتصاددان با بيان اينكه دولت بايد در جهت اصلاح بودجه اقدامات لازم را انجام دهد، اظهار داشت: بحث بهره‌وري و كاهش هزينه‌ها مربوط به بخش كارايي است و اين مسئله لزوماً به دست دولت نيست بلكه نياز به عزم عمومي دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار