کد خبر: 848254
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
يك برنامه تلويزيوني خوب درباره انتخابات
ويژه‌برنامه انتخاباتي «برگ سرنوشت» بعد از بخش خبري 20:30 از شبکه2 سيما پخش شد.
ويژه‌برنامه انتخاباتي «برگ سرنوشت» بعد از بخش خبري 20:30 از شبکه2 سيما پخش شد. اين برنامه که با هدف افزايش سواد رسانه‌اي در فضاي مجازي براي داشتن انتخاباتي پرشور و حداکثري روي آنتن مي‌رود در نخستين قسمت خود ميزبان محمدصادق افراسيابي، مدرس دانشگاه و پژوهشگر فضاي مجازي و عبدالله عبدالمطلب، عضو هيئت علمي دانشگاه و پژوهشگر برتر دانشگاه در سال 95 بود که به عنوان کارشناسان برنامه به بيان نقطه‌نظراتش پرداختند.
 
محمدجعفر محمدزاده، مدرس دانشگاه و مؤلف کتاب رسانه شناخت شب گذشته در برنامه «برگ سرنوشت» در خصوص نقش افزايش سواد رسانه‌اي در تحقق مردم‌سالاري ديني در فضاي مجازي گفت: با افزايش سواد رسانه‌اي به دنبال ايجاد زمينه و بستر مناسب براي عقلاني تصميم گرفتن مخاطبان در فضاي مجازي کشورمان هستيم تا از تحت تأثير قرار گرفتن احساسات در اين فضا در امان باشند.
وي ادامه داد: رسانه‌هاي ما در جامعه ديني و براي مردم اين جامعه فعاليت مي‌کنند و معتقديم که جامعه داراي يک نظام مردم‌سالاري ديني است، زيرا حاکميت ارزش‌هاي ديني توسط مردم اداره مي‌شود، از اين‌رو مي‌توانيم از طريق سواد رسانه‌اي مردم‌سالاري ديني را به خوبي در جامعه ترويج دهيم.
 
اين مدرس دانشگاه تأکيد کرد: فعالان رسانه‌اي کشور بايد با مقوله سواد رسانه‌اي آشنايي کامل داشته باشند که با نگاه به مسائل ديني مبحث مردم‌سالاري ديني را در بين اقشار مختلف جامعه اشاعه دهند. محمدزاده با اشاره به اينکه امروزه مردم با انبوهي از رسانه‌ها و حجم زياد اطلاعات روبه‌رو هستند، افزود: سواد رسانه‌اي بايد به مردم آموزش دهد که بتوانند بهترين انتخاب را در ميان رسانه‌ها داشته باشند.
 
وي تصريح کرد: با توجه به آنکه در ايام انتخابات رياست جمهوري به سر مي‌بريم، مردم بايد به مقوله مردم‌سالاري ديني آشنايي کامل داشته باشند که با نگاه ديني همراه با سواد رسانه‌اي کافي، بهترين گزينه رياست جمهوري را انتخاب کنند.
اين پژوهشگر گفت: فضاي رسانه‌اي در حال حاضر سرشار از گمانه‌زني‌هاي بسيار است که تنها با اکتفا به «سواد رسانه‌اي» امکان دوري جستن از اين حدس و گمان‌ها مهيا مي‌شود.
در بخش ديگري از برنامه «برگ سرنوشت» عيسي کشاورز، متخصص حوزه سبک زندگي و مدير گروه فرهنگ و هنر دانشگاه جامع علمي کاربردي درباره اهميت سواد رسانه‌اي بيان داشت: زماني که در فضاي مجازي با يک خبر غيرشفاف روبه‌رو مي‌شويم، احتمال آنکه اين خبر نتواند معناي حقيقي و واقعي خود را به مردم برساند، بسيار است، از اين‌رو تلفيق سواد رسانه‌اي و مردم‌سالاري ديني موجب مي‌شود افراد انتخاب درستي در فضاي مجازي داشته باشند و محتواي خبر به درستي به مخاطبان برسد.
 
برنامه «برگ سرنوشت» کاري است از گروه اجتماعي فرهنگي شبکه2 سيما به تهيه‌کنندگي و کارگرداني امير يوسفي، اجراي فريد محمدي و مشاوره و کارشناسي محمدصادق افراسيابي که روزهاي شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت 21 از شبکه2 سيما پخش مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار