کد خبر: 848004
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
استاد اقتصاد اردبیل:
استاد اقتصاد دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: اقتصاد تحول‌آفرین و رو به جلوی امروز در سطح جهانی و بین‌المللی بیشتر به سمت اقدامات خدماتی با خلاقیت و نوآوری حرکت می‌کند و در این راستا باید فضای مثبت و رو به جلو را به خوبی مشاهده کرده و از آن بهره‌برداری کرد.
به گزارش جوان آنلاین، عسگر سنگی در همایش چشم‌انداز اقتصاد استان در سال 96 که به همت اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد استان اردبیل بر پایه کشاورزی، صنعت و خدمات استوار شده و ما برای گذر از نسل اول و دوم تحولات اقتصادی استان با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید و برتر استفاده کرده و باید راه توسعه را به خوبی در پیش بگیریم.

وی با اشاره به مزیت نسبی در مسیر توسعه اقتصادی استان تصریح کرد: هر چند به ظاهر مزیت نسبی استان اردبیل را بخش کشاورزی معرفی می‌کنند اما باید توجه داشته باشیم که این مزیت نسبی امروز بر محور خلاقیت و تنوع و تکثر در بخش خدمات متمرکز شده و ما باید بیشترین سرمایه‌گذاری را در بخش‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی قرار دهیم.

استاد اقتصاد دانشگاه‌های استان گفت: ما نباید گرفتار توسعه کشاورزی آن هم در نسل اول و یا دوم باشیم چرا که امروز دنیا به سمت توسعه نسل چهارم تکنولوژی‌ها حرکت می‌کند و در این راستا آنچه که مهم به نظر می‌رسد توجه بیشتر به ورود تکنولوژی‌های جدید و متنوع است.

سنگی افزود: در استان اردبیل ما برای اینکه بتوانیم به بالاترین بهره‌وری با فروش کالا در بخش‌های خدماتی، کشاورزی و صنعتی روی بیاوریم، ‌ضرورت دارد به تولید با کیفیت با هزینه کمتر اما مرغوبیت بیشتر توجه داشته باشیم که سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند نتایج سودمندی را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه علم اقتصاد با اجبار و دستور سازگاری ندارد بلکه تابع شرایط موجود است، بیان کرد: ما به راحتی می‌توانیم مزیت‌های نسبی تولید خودمان را با توجه به شرایط اقلیمی خوب و به موقع شناسایی و ترسیم کنیم تا به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

سنگی در مورد تحولات اقتصادی در سال 96 به صورت ملی و استانی اضافه کرد: با در نظر گرفتن تمام شرایط سیاسی و اقتصادی در سطح دنیا، ملی و منطقه‌ای به راحتی می‌توان این پیش‌بینی را انجام داد که ما با تقویت رابطه مستقیم با سرمایه‌گذاران و ورود تکنولوژی‌های جدید به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: واقعیت این است که اتفاقات خوبی بعد از برجام و بهبود روابط با کشورهای مختلف در سطح ملی و منطقه‌ای رخ داده و ما می‌توانیم از این شرایط به نفع توسعه استان و افزایش درآمد سرانه متوسط مردم استان اردبیل که نصف میانگین کشوری است، استفاده کنیم.

سنگی گفت: اقتصاد دنیا امروز به سمت خدمات با نگاه خلاقانه حرکت می‌کند و با ایجاد یک فضای مثبت در حوزه تولید، ما بیشتر باید به فکر نوآوری و خلاقیت‌ها باشیم.

وی افزود: ما با بهره‌گیری از دانش فنی در حوزه تجارت و تقویت فعالیت‌های خدماتی بهتر و بیشتر می‌توانیم موفق عمل کنیم که البته باید سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف مورد حمایت قرار گرفته و موانع پیش روی آنها برطرف شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه با توسعه بخش خدمات و تنوع تکنولوژی و سرمایه‌گذاری در این بخش به راحتی می‌توانیم مشکلات ناشی از بیکاری را برطرف کنیم، تصریح کرد: باید در رفع آسیب‌های موجود کشور به ویژه در حوزه اقتصادی و دغدغه‌های ناشی از بیکاری همواره سرمایه‌گذاری‌های جدید مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر