کد خبر: 847639
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
امشب، متفاوت‌ترين ال‌كلاسيكو
پيروزي کهکشاني‌ها در ال‌کلاسيکو قهرماني آنها در اين فصل لاليگا را قطعي مي‌کند.
نویسنده: شيوا نوروزي
 
پيروزي کهکشاني‌ها در ال‌کلاسيکو قهرماني آنها در اين فصل لاليگا را قطعي مي‌کند. هفته سي و سوم ليگ فوتبال اسپانيا در حالي پيگيري مي‌شود که نبرد سنتي رئال‌مادريد و بارسلونا امشب در ورزشگاه سانتياگو برنابئو برگزار مي‌شود. شکست آبي و اناري‌ها در اين ديدار اميدهاي کاتالان‌ها را براي فتح لاليگا کمرنگ‌تر مي‌کند.
  
آماده‌تر از هميشه
رئال‌مادريد در اوج آمادگي به سر مي‌برد. نتايج درخشان چند هفته اخير کهکشاني‌ها از رئال زيدان تيمي ساخته که ترس را به هر رقيبي القا مي‌کند، حتي اگر آن تيم بارسلونا باشد. رئال در ليگ قهرمانان با اقتدار هرچه تمام بايرن‌مونيخ قدرتمند را از پيش‌رو برداشت و به نيمه‌نهايي رسيده است. اگرچه قوهاي سفيد رقابتي سخت با همشهري خود براي رسيدن به فينال اروپا دارند، اما در حال حاضر تمام فکر و ذکر زيدان معطوف ليگ است. در جدول رده‌بندي رئال با 75 امتياز و البته يک بازي کمتر صدرنشين است و رقيب سنتي در رده دوم قرار دارد. اين بهترين فرصت براي سفيدپوشان است تا در خانه و مقابل هواداران متعصب خود يک برد شيرين در ال‌کلاسيکو را جشن بگيرند. اين در حالي است که هفته‌ها از صدرنشيني رئال مي‌گذرد و روند رو به رشد اين تيم شانس آنها را براي تصاحب جام به شدت افزايش داده است. نتيجه ديدار امشب نقش بسزايي در تعيين قهرمان دارد به ويژه اينکه اگر مادريدي‌ها هر سه امتياز را به جيب بزنند. کريس رونالدو، مهاجم 19 گله رئال در اين ديدار اميد اول گلزني به حساب مي‌آيد. گل‌هاي سرنوشت‌ساز اين بازيکن پرتغالي بارها به کمک تيم آمده، ولي با اين وجود عده‌اي از تماشاگران کماکان به عملکرد کريس انتقاد دارند. تا جايي که در بازي برگشت رئال – بايرن در ليگ قهرمانان سوت‌هاي اعتراضي زيادي عليه رونالدو به صدا درآمد، رفتاري که تعجب بازيکنان و کادر فني تيم را نيز به همراه داشت. گرت بيل که در بازي رفت تيمش مقابل بايرن مصدوم شده و دو بازي بعدي رئال را از دست داده، اما به ال‌کلاسيکو مي‌رسد. رئال در پنج بازي گذشته چهار برد  ارزشمند به دست آورده و به همين دليل زيدان مدعي است که شاگردانش يک سر و گردن بالاتر از کاتالان‌ها ظاهر مي‌شوند. بازي رفت در نيوکمپ با تساوي يک – يک به پايان رسيده است.
  
عادت به بازي‌هاي بزرگ
زين‌الدين زيدان، سرمربي رئال در کنفرانس خبري پيش از بازي به بازيکنانش هشدار داد که مغرور نشوند: «به اينگونه بازي‌هاي مهم عادت داريم. اين هم يک بازي حساس ديگر براي ما محسوب مي‌شود. طبيعي است که روي هر دو تيم فشار زيادي باشد. در ال‌کلاسيکو بايد صددرصد توان‌تان را براي پيروزي بگذاريد. برد در ال‌کلاسيکو به معناي هيچ چيز نيست چون شش بازي ديگر پيش‌رو داريم.»
  
روي نوار باخت
ليگ قهرمانان را از دست داده‌اند و تنها اميدشان به ليگ اسپانياست. در ابتداي فصل هيچ يک از هواداران کاتالان تصور نمي‌کردند که اينگونه از کورس قهرماني عقب بمانند و حتي فينال اروپا را نيز تجربه نکنند. فراز و فرودهاي بارسا به قدري زياد بوده که هفته‌هاست صدر جدول را به رقيب تقديم کرده و با 72 امتياز شانس کمتري نسبت به رئال دارد. علاوه بر اين بازي امشب براي لوئيس انريکه و بازيکنانش حساسيتي دوچندان دارد. در صورتي که آبي و اناري‌ها موفق به کسب امتياز از جهنم برنابئو نشوند و دست خالي به خانه بازگردند احتمال قهرماني آنها به شدت کاهش مي‌يابد. به همين خاطر است که کادرفني بارسلونا فشار زيادي را از سوي سران باشگاه، مطبوعات و هواداران تحمل مي‌کند. انريکه اگر مي‌خواهد لااقل تا پايان فصل روي نيمکت بارسا بنشيند در اين ديدار فرصت دارد تا خودي نشان دهد. لاليگا تنها فرصت باقي مانده بارسلونا محسوب مي‌شود. محروميت نيمار دردناک‌ترين خبر براي انريکه بود به‌علاوه اينکه متيو، رافينا و ويدال نيز به خاطر مصدوميت اجازه حضور در زمين را ندارند. چشم اميد تيم ميزبان به ليونل مسي 29 گله و لوئيز سوارز 24 گله است، هرچند که عملکرد ضعيف لئو در اين فصل انتقادهاي زيادي را به همراه داشته است. تيم انريکه در پنج بازي اخير خود دو پيروزي، دو شکست و يک تساوي دشت کرده است. با اين حال در پنج ديدار گذشته دو تيم بارسا، هر تيم دو پيروزي کسب کرده‌اند و يک بازي هم به تقسيم غنائم ختم شده است.
  
حواشي
رئيس باشگاه بارسلونا حاضر نشد در ضيافتي که رئالي‌ها ترتيب داده بودند، حاضر شود. برگزاري يک ضيافت قبل از ال‌کلاسيکو بين مديران ارشد دو باشگاه، رسمي قديمي است که اين‌بار بارتومئو به بهانه مشکلات خانوادگي در آن شرکت نکرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار