کد خبر: 847556
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: از اعتبارات سال 96 استان اردبیل، 50 میلیارد تومان منابع اعتباری به شکل وجوه اداره شده در حمایت از واحدهای تولیدی پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مجید خدابخش در نخستین جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی در سال 96 در اردبیل اظهار کرد: با همت و تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه به جای توزیع 10 درصد اعتبارات به شکل استانی، قرار شد 30 درصد اعتبارات به صورت استانی توزیع شود.

وی تصریح کرد: کل بودجه استان اردبیل در سال‌جاری 516 میلیارد تومان است که در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مصوب کردیم 10 درصد این اعتبارات به شکل وجوه اداره شده در حمایت از واحدهای تولیدی به عنوان منابع یارانه‌ای به صاحبان این واحدها پرداخت شود.

استاندار اردبیل گفت: این رقم در حمایت از واحدهای تولیدی و در هنگام دریافت تسهیلات بانکی به عنوان نرخ سود هشت درصد پرداخت می‌شود تا یک سرمایه‌گذاری که با نرخ سود 18 درصد تسهیلات می‌گیرد، 10 درصد آن را خودش متقبل شده و هشت درصد از این محل پرداخت شود.

خدابخش افزود: ما 16 مورد پیشنهاد به هیأت دولت در حمایت از تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاران ارائه می‌کنیم که از جمله این پیشنهادات راه‌اندازی صندوق‌های توسعه ملی به شکل استانی، بهره‌مندی صاحبان واحدهای تولیدی بزرگ از صندوق توسعه ملی، کاهش نرخ سود بانکی به دنبال کاهش نرخ سود سپرده‌گذاری و همچنین حمایت از شهرک‌های صنعتی به ویژه شهرک‌های خصوصی است که در استان اردبیل نیز سه شهرک صنعتی فعالیت می‌کنند.

وی الزام مسؤولان دولتی را برای تأمین زیرساخت‌ها در این شهرک‌های خصوصی یادآور شد و بیان کرد: قرار شده در شهرک‌های خصوصی آب، برق، گاز و سایر زیرساخت‌ها فراهم شده تا این شهرک‌ها نیز بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

خدابخش از اصلاح برخی از قوانین و مقررات در برنامه ششم توسعه برای حمایت عملی از تولیدکنندگان را یادآور شد و اضافه کرد: ما خوشحالیم که نمایندگان مجلس با احساس مسؤولیت در اصلاح قوانین ورود پیدا کردند که قطعاً باید در مسیری حرکت کنیم تا در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال حمایت‌های عملی از فعالان این بخش انجام شود.

رئیس شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی از پیشنهاد صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی برای واگذاری زمین رایگان خبر داد و گفت: ما اگر اصلاح قوانین را نیز نتوانیم انجام دهیم، حداقل می‌توانیم با متوقف کردن زمان اجرایی برخی از قوانین، حمایت مقطعی را از سرمایه‌گذاران انجام دهیم.

وی همچنین از پیگیری مسؤولان جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و مراجع قضایی برای برخورد با فروشندگان عسل‌های تقلبی در محور گردشگری اردبیل – سرعین و جمع‌آوری فروشندگان این مسیر خبر داد و اظهار کرد: باید به شکل مستمر این موضوع در دستور کار مسؤولان قرار گیرد تا موانع، مشکلات و دغدغه‌ها یکی پس از دیگری برطرف شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر