کد خبر: 847315
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:
استان های پیشرو در بحث دام، طیور و مواد پروتئنی سالانه حدود یک میلیون و 450 هزار تن محصولات پروتئینی تولید می کند.

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان داشت : با وجود اینکه 50 روز جوجه ریزی در اصفهان متوقف بود، اما تنشی در بازار مرغ و تخم مرغ نداشتیم و قیمت مرغ از 4500 تا 7500تومان و قیمت تخم مرغ هم 3200 تومان است.

امیرحسین افیونی در برپایی پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام، طیور و دامپزشکی، ژنتیک و اصلاح نژاد دام در اصفهان، اظهار کرد: اصفهان یکی از استان های پیشرو در بحث دام، طیور و مواد پروتئنی است و سالانه چیزی حدود یک میلیون و 450 هزار تن محصولات پروتئینی تولید می کند.

وی با بیان اینکه سیاست های جهاد کشاورزی بر تولیدات و توسعه کیفی آنها تمرکز دارد  گفت : طبق برنامه ریزی های انجام شده در تلاش هستیم تا توسعه کیفی را بیشتر مدنظر قرار دهیم و اقدامات مناسبی در این زمینه انجام داده ایم، به همین خاطر ایران از یک کشور وارد کننده مواد پروتئینی امروز به صادر کننده این مواد تبدیل شده است که نمونه بارز آن شیر خشک است که قبلا وارد کننده صرف بوده ایم، اما امروز صادرکننده به کشورهای منطقه و روسیه هستیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه پیشرفت هایی که در این صنعت رخ داده به لطف افزایش دانش فنی در کشور بوده است، خاطر نشان کرد : در اصفهان توانسته ایم افزایش تولید هم داشته باشیم و حتی در گوشت قرمز نیز با اقدامات شکل گرفته به خودکفایی دست یافته ایم.

وی با اشاره به توسعه کمی تولیدات استان و کشور طی چند سال گذشته، افزود: در راستای سیاست وزارت جهاد کشاورزی از این پس قرار است مبنای توسعه کیفی و در راستای افزایش بهره وری در واحدها صورت گیرد که با افزایش بهره وری، باید به میزان افزایش تولیدات از نظر کمی و کیفی بپردازیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به پیشرفت صنعت دام و طیور، تصریح کرد: این پیشرفت مرهون دانش های فنی و تحقیقات بهره برداران بوده است.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه در چند سال اخیر دچار خشکسالی، کمی نزولات جوی و یا سوء مدیریت در عرضه آب برای بخش کشاورزی بودیم نه تنها تولیدات بخش مواد پروتئینی استان کاهش نیافته بلکه افزایش روز افزون داشته است.

افیونی  افزود :تا چند سال گذشته شاهد واردات محصولات از کشورهای دیگر بودیم به گونه ای که مرغ برزیلی و واردات شیر خشک به وفور دیده می شدولی در حال حاضر تمام معادلات برعکس شده است .

وی اظهار داشت: تا 4 سال گذشته سالیانه بالغ بر 150 هزار تن گوشت مرغ به کشور وارد می شد این درحالیست که اکنون سالیانه 100 هزار تن گوشت مرغ به کشورهای منطقه صادر می کنیم .

افیونی میزان تولیدات واحدهای کوچک و روستایی را مهم قلمداد کرد و گفت: به دنبال افزایش کیفیت واحدهایی کوچک روستایی هستیم، چرا که مقدار زیادی ازمواد پروتینی درروستاها تولید می شود  .

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار