کد خبر: 847313
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
شهردار منطقه ۴ تبریز:
شهردار منطقه ۴ تبریز گفت: فضای سبز میدان آذربایجان به عنوان یک پروژه مستقل توسط شهرداری منطقه ۴ در حال اجراست و در یک ماه و نیم گذشته ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
اکبر امجدی اضافه کرد:  عملیات اجرایی پروژه فضای سبز میدان آذربایجان که از یک ماه و نیم گذشته آغاز گردید، با تسطیح زمین، برداشت نخاله ها، رنده کشی، چاله کنی و بانکت زنی، نسبت به کاشت فضای سبز میدان اقدام شده است.

شهردار منطقه ۴ افزود: ۱۳ هزار متر مربع فضای سبز میدان به چهار بلوک تقسیم شده است که عملیات کاشت چمن و انواع درختچه سه بخش آن برابر ۶۰ درصد از حجم کل کار به اتمام رسیده است.

امجدی تصریح کرد: از مجموع ۳۸ هزار انواع درختچه ۱۶ هزار و ۳۲ هزار متر مربع چمن ۳۱ هزار مترمربع تاکنون کاشت شده است و نیز عملیات لوله گذاری ۱۳۰۰ متر طول با استفاده از لوله های پلی اتیلن، ۱۰ بار به اتمام رسیده است.

وی همچنین به راه اندازی آبنمای داخل میدان اشاره کرد و یادآور شد، تمامی عملیات اجرایی پروژه فضای سبز میدان آذربایجان توسط شهرداری منطقه ۴ در حال اجرا می باشد.

امجدی در خصوص طراحی فضای سبز میدان آذربایجان تصریح کرد: این طرح با الهام از منطقه کوهستانی آذربایجان و وضعیت ساختاری شهر تبریز و همچنین بهره گیری از انرژی پایدار در تعریف المان های خود به فرمی پیوسته و نو رسیده است.

وی افزود: در طراحی منظر میدان، تداعی وجه تسمیه آتروپات که نماد کوه های سبلان و سهند است، تداعی دو دوره مهم از تاریخ بعد از اسلام آذربایجان؛ دوره ایلخانیان و صفویان، استفاده از موتیف های سبک آذری، استفاده از موتیف برگ درخت تبریزی به عنوان درخت رایج قابل کاشت در منطقه مدنظر قرار گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر