کد خبر: 847151
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
مرد قاتل که هنوز پرونده قتلش باز بود اما در سرقتی مسلحانه در شعبه هشتم دادگاه کیفری به حبس و زندان محاکمه شده بود، روز گذشته بار دیگر برای پرونده قتل محاکمه شد.
به گزارش خبرنگار ما، بیست و نهم تیرماه سال 94 بود که مأموران كلانتري 168خیابان 13 آبان از قتل مردیباخبر و در محل حاضر شدند. جسد متعلق به مرد 40 ساله‌اي به نام شهریار بود که با ضربات چاقو كشته شده بود. مردی که با مأموران تماس گرفته بود گفت: ساعتی قبل در حالیکه از خیابان عبور می­کردم مقتول را دیدم که خونین در جوی آب افتاده بود. چند نفر رهگذر را صدا کردم و با هم او را بیرون آوردیم اما به خاطر شدت جراحات فوت کرده بود. بعد از انتقال جسد به پزشکی قانونی در حالیکه مأموران تحقیقات خود را آغاز کرده بودند دوست مقتول که لحظه وقوع جرم همراه او بود نزد مأموران آمد و در شرح ماجرا گفت: روز حادثه وقتی در حال عبور از خیابان بودیم مقتول یکی از دوستان قدیمی­اش به نام اکبر را دید. گویا از قبل با هم اختلاف داشتند به همین دلیل بعد از آنکه برای هم خط و نشان کشیدند با هم درگیر شدند. در آن درگیری اکبر چند ضربه با چاقو زد و بلافاصله از محل فرار کرد. بعد از توضیحات دوست مقتول چند روز بعد با مشخصاتی که وی در اختیار مأموران گذاشته بود متهم شناسایی و دستگیر شد. متهم در مراحل اولیه بازجویی جرمش را انکار کرد اما در بازجویی­های بعدی با اقرار به جرمش گفت: من و مقتول چند سال بچه محل بودیم اما مدتی بود که به خاطر اختلافی با هم قهر بودیم. روز حادثه از خیابان رد می­شدم ناگهان او را همراه دوستش دیدم. ایستادم و او جلو آمد و شروع کرد به گله کردن و از اختلافی که داشتیم صحبت کرد. به خاطر اختلافهایمان با هم درگیر شدیم و چند بار صندلی که جلوی دستم بود را به طرفش پرتاب کردم تا فرار کند اما او سماجت کرد و همچنان به من حمله می­کرد. وقتی صندلی را برداشت به سرم بزند چاقوی میوه فروشی که داخل جیبم بود را درآوردم و چند ضربه زدم.

بعداز اقرارهای متهمو بررسی­های لازم این پرونده تکمیل و به یکی از شعبات دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در روز رسیدگی به این پرونده بعد از درخواست قصاص از سوی اولیای دم متهم در جایگاه ایستاد و با شرح دوباره حادثه بعداز آخرین دفاع به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد. بعد از صدور این حکم برای تأیید به دیوان فرستاده شده بود اما توسط قضات شعبه 27 دیوان نقض و برای رسیدگی مجدد به شعبه چهارم دادگاه کیفری فرستاده شد.

بعد از صدور رأی بود که متهم با قرار وثیقه آزاد شد. او در این مدت با همدستی سه نفر از دوستانش و همراه زن جوانی مسلحانه به یک مغازه طلافروشی در خیابان خانی­آباد نو دستبرد زده و حدود 4 کیلو طلا را سرقت کرده بودند. متهم در این سرقت دستگیر و با اقرار به جرمش چند روز گذشته در شعبه هشتم دادگاه کیفری بار دیگر پای میز محاکمه قرار گرفت و بعد از محاکمه به چند سال زندان و چند ضربه شلاق محکوم شد. بنابراین متهم که در آستانه اجرای حکم بود روز گذشته بار دیگر از زندان به شعبه چهارم دادگاه کیفری اعزام شد و پرونده قتل او بار دیگر مقابل هئیت قضایی به ریاست قاضی عبداللهی و مستشار کیخواه گشوده شد. اولیای دم بار دیگر درخواست قصاص دادند. سپس متهم با شرح دوباره ماجرا در آخرین دفاعش گفت: مقتول به سمت من حمله ور شد و ناچار بودم از خودم دفاع کنم. از اولیای دم می­خواهم مرا که صاحب سه فرزند هستم ببخشند و به خاطر آنها گذشت کنند.

در ادامه وکیل متهم از دادگاه فرصتی را خواست تا در جلسه دیگر با حضور 4 شاهد اثبات شود متهم در زمان وقوع جرم از خود دفاع مشروع کرده است. در پایان هئیت قضایی بنا به تقاضای وکیل متهم جلسه را تجدید کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار