کد خبر: 847073
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
حجت‌الاسلام محمدیان:
در فرهنگ اسلامی نمی‌شود کسی با بی‌تقوایی و نفی دیگران، همه را کنار بزند و به قدرت برسد، آن‌وقت او برای دین خدا و جامعه اسلامی مفید واقع شود!
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: اینکه «ممکن است ایمان ما از دست‌مان برود» یک خطر جدی و بزرگ است. در طول تاریخ هم خیلی‌ها بوده‌اند که ایمان خود را از دست داده‌اند. محمدیان تاکید کرد: ایمان ما از سوی دشمن درونی (یعنی نفس خودمان) و دشمن بیرونی (یعنی شیاطین) همواره تهدید می‌شود و با خطر مواجه است. علاوه بر ابلیس که دشمن ایمان ماست، امروز در دنیا صدها اتاق فکر وجود دارد که مدام کار می‌کنند و میلیاردها دلار پول خرج می‌کنند و شبکه‌های ماهواره‌ای ایجاد می‌کنند که ایمان ما را نابود کنند.  حجت الاسلام محمدیان در ادامه افزود: اگر کسی برای رأی آوردن و رسیدن به قدرت، بخواهد دیگران را کنار بزند و برای اثبات خودش، بخواهد دیگران را نفی کند، این هم برتری‌جویی است. در فرهنگ اسلامی نمی‌شود کسی با بی‌تقوایی و نفی دیگران، همه را کنار بزند و به قدرت برسد، آن‌وقت او برای دین خدا و جامعه اسلامی مفید واقع شود!
 
وی افزود: البته وقتی یک عده‌ای از مؤمنین و انسان‌های عاقل جمع شوند و به کسی بگویند که «وظیفۀ شماست که وارد این عرصه شوید» و او هم با رعایت تقوا وارد این عرصه شود و بدون نفی و تخریب دیگران، بتواند رأی بیاورد، مسئله فرق می‌کند. اما وقتی یک کسی می‌آید مبارزه می‌کند برای اینکه برتری خودش را به دیگران اثبات کند، این در واقع همان «علوّ» و برتری‌جویی خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار