کد خبر: 847071
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي
رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور اعلام كرد: پيشنهادي به شكل مقدماتي مطرح كرد‌ه‌ايم تا بسيج يك سازمان امداد و نجات و سازمان پاسخ به حوادث و بلايا را به صورت مستقل ايجاد كند.
محمد رئيسي‌زاده، رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور گفت: بسيج بحث امدادرساني در حوادث را تقبل كرده است، زيرا ارگان‌هاي دولتي به اين موضوع وارده نشده‌اند و اگر وارد شوند نيز كارشان مستمر نيست.
 
رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور اضافه كرد: با تعلل و ناكارآمدي كه در سال‌هاي اخير در بحث رسيدگي به حوادث و بلايا از سوي ارگان‌هاي دولتي وجود دارد، بسيج را به اين فكر وادار كرده است كه يك مجموعه‌اي را به عنوان مجموعه مديريت بحران تشكيل دهد؛ همچنين يك پيشنهادي به شكل مقدماتي مطرح كرد‌ه‌ايم كه بسيج يك سازمان امداد و نجات و سازمان پاسخ به حوادث و بلايا را (سازمان مديريت بحران)‌شكل دهد.
 
رئيسي‌زاده افزود: در زمان بروز حوادث عمدتاً اولين نيروهايي كه براي امدادرساني حضور پيدا مي‌كنند نيروهاي بسيج و سپاه هستند، اما ابزارها امكانات و منابع مالي در اختيار ارگان‌هاي دولتي است پس چه بهتر كه سازمان بسيج مجموعه‌اي را تشكيل دهد كه در حوادث و بلايا وظيفه امدادرساني را داشته باشد.
 
وي گفت: براي اولين بار بسيج دانش‌آموزي را وارد اين بحث كرده‌ايم تا بتوانيم از طريق پايگاه‌هاي بسيج دانش‌آموزي بحث شناخت خطر و مفاهيم مرتبط با سلامت در حوادث و بلايا را در مدارس آموزش دهيم.
 
وي افزود: برگزاري كنگره‌هاي علمي در زمينه آموزش و بلايا و نهادينه كردن مفهوم حادثه و خطر بايد انجام شود و سازمان مديريت بحران مي‌تواند وارد اين كار شود همچنين وزارت بهداشت و هلال‌احمر و اورژانس مي‌توانند در اين مسئوليت وارد شوند، بنابر اين نمي‌توان گفت كه هيچ كدام از اين سازمان‌ها با اين كار تناسبي ندارند اما بسيج به اين كار ورود كرده و خوبي آن هم اين است كه همه ارگان‌هاي مربوطه را زير چتر پوشش خود گرفته است.
 
رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور گفت: بسيج تاكنون نقش آموزش در حوادث و بلايا را به خوبي ايفا كرده و همچنين تعامل بسيار خوبي با سازمان‌هاي مختلف دارد و همه ارگان‌ها نقش محوري بسيج را در بحث مديريت حوادث و بلايا قبول كرده‌اند.
رئيسي‌زاده افزود: سابقه 14 ساله بسيج به خاطر كار مؤثري است كه انجام داده است؛ نگاه بسيج، نگاه ارگاني، سياسي و جناحي نبوده و نيست بلكه نگاه به مصالح كشور و اهميت اين علم بوده است.
 
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا بسيج در بحث حوادث و بلايا به صورت مستقل وارد مي‌شود يا بعد از درخواست همكاري ساير ارگان‌هاي دولتي به حوادث مختلف ورود پيدا مي‌كند، گفت:‌ما در بحث امدادرساني و بلايا حتماً سعي مي‌كنيم با ساير ارگان‌ها هماهنگ عمل كنيم، اما ورود بسيج موكول به اجازه ساير ارگان‌ها نيست زيرا بعضي از ارگان‌ها متأسفانه سرعت عملشان بسيار پايين است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار