کد خبر: 847044
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱
فرهاد اصلاني:
فرهاد اصلاني، بازيگر سينما ارتباط با جهان از طريق هنر را امري ضروري و مهم دانست و تأكيد كرد ديپلماسي سينما در همه اين سال‌ها از وزارت خارجه جلوتر بوده است.
به گزارش مهر، فرهاد اصلاني، بازيگر سينما درباره نقش هنر و به ويژه سينما در ارتباط با جهان گفت: سينما با بهره‌گيري از حضور سينماگري همچون كيارستمي ارتباطش را با جهان برقرار كرد و به جرئت مي‌توانم بگويم ديپلماسي سينما از وزارت خارجه ما جلوتر بود. وي با اشاره به قدرت سينما و ديپلماسي حاصل از آن‌كه يك موضوع اثبات شده است، بيان كرد: اگر بخواهيم از سينما در روابط ديپلماسي غافل شويم بايد بگويم كه از دنيا عقب افتاده‌ايم. عميقاً اعتقاد دارم كه سينما و هنر ما در سطح بين‌الملل آينه‌اي است براي نشان دادن فرهنگ ايران در سطح دنيا و آرزومندم كه جشنواره جهاني فيلم فجر با هر چه بهتر برگزار شدن و رسيدن به درجه «الف» دنيا جاي خود را پيدا كند و اصلي‌ترين جشنواره ما در سال باشد. اصلاني درباره ضرورت برگزاري جشنواره جهاني فيلم فجر گفت: برگزاري جشنواره جهاني براي سينماي امروز ما لازم است و پافشاري رضا ميركريمي براي برگزاري جشنواره با وجود مخالفت‌هايي كه وجود داشت كار درستي بود و امروز مي‌بينيم كه جشنواره بسيار خوبي را پيش رو داريم. اگر واقعاً مديريت كلان فرهنگي كشور از جشنواره جهاني فيلم فجر به خوبي حمايت كند، خواهيم ديد كه اين جشنواره به شكلي كه برازنده سينماي ما است، برگزار مي‌شود.
 
اصلاني درباره جلسه‌اي كه ميركريمي با سينماگران برگزار كرد و گزارشي كه از چگونگي برگزاري جشنواره سال گذشته و برنامه‌هاي اين دوره از جشنواره ارائه داد، گفت: جلسه ديدار با هنرمندان و سينماگران خوب بود و افرادي كه صحبت‌ها و فعاليت‌هاي ميركريمي طي اين دو سال را از زبان خودش مي‌شنيدند متوجه شدند كه يك جشنواره بابرنامه برگزار شده است. بازيگر فيلم «زير سقف دودي» در ادامه توضيح داد: من جزو افرادي بودم كه هميشه مي‌گفتم به دليل سانسورها و شرايط موجود، فيلم‌هاي خوب و به تبع آن سينماگران معروف دنيا در ايران و جشنواره جهاني حضور نخواهند يافت، اما امسال ديدم كه اين‌گونه نيست و با رفت و آمدهايي كه انجام شده و اين جشنواره در دنيا به سوي شناخته شدن پيش مي‌رود، تعامل خوبي در ارتباط با سينماي جهان انجام خواهد شد.
وي تأكيد كرد: اينكه نمايندگان جشنواره‌هاي سراسر جهان در اين جشنواره حضور دارند، اتفاق فوق‌العاده‌اي است چون با تمام داشته‌هاي سينماي ايران آشنا مي‌شوند و اگر اين افراد علاوه بر فيلمشان خودشان در جشنواره‌هاي آنها شركت كنند، اين امكان براي فيلمسازان و هنرمندان به وجود  مي‌آيد كه به صورت مستقيم با اين افراد وارد گفت‌وگو و مذاكره شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار