کد خبر: 847039
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
ادعای رئيس كميسيون سرمايه‌گذاري اتاق تهران
رئيس كميسيون سرمايه‌گذاري اتاق تهران با انتقاد از عدم‌امنيت سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در كشور گفت: ۲ تريليون دلار سرمايه ايراني‌هاي خارج از كشور است كه به دليل عدم امنيت حاضر نيستند، آن را به ايران منتقل كنند.
فريال مستوفي ديروز در بيست و پنجمين جلسه هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني تهران با اشاره به اينكه قوانين سرمايه‌گذاري در كشور ما خوب است، گفت: براي جلب سرمايه‌گذاري خارجي در كشور بايد امنيت ايجاد شود. سرمايه‌گذار خارجي علاقه‌اي ندارد با بخش دولتي فعاليت داشته باشد.
وي با بيان اينكه بخش خصوصي داخلي ما امنيت ندارد، اظهار داشت: به تبع، سرمايه‌گذار خارجي هم با چنين شرايطي جذب نمي‌شود.
 
وي با اشاره به اينكه براساس آمار بيان مي‌شود كه 11 ميليارد و 800 ميليون دلار جذب سرمايه‌گذاري در سال 95 صورت گرفته است، گفت: واقعيت اين است كه از اين رقم فقط 1/5 ميليارد دلار عملياتي شده است.
 
فرهاد فزوني ديگر عضو هيئت نمايندگان اتاق تهران در اين جلسه با اشاره به اينكه اقتصاد ما دچار بيماري هلندي شده است، گفت: من اميدوارم مسائل سياسي و دست زدن براي رشد اقتصادي كه 65 درصد آن به صنعت نفت وابسته است، باعث شود چشمانمان را بر اين بيماري ببنديم. در ادامه شريف‌نسب عضو ديگر هيئت نمايندگان اتاق تهران بيان داشت: علت خروج سرمايه‌گذاران خارجي از كشور بايد آسيب‌شناسي شود، چراكه شاهد خروج برخي سرمايه‌گذاران از جمله تايلندي‌ها از پتروشيمي مهر بوده‌ايم.
 
علي سنگينيان عضو هيئت نمايندگان اتاق تهران هم بيان داشت: تا وقتي نهادهاي مالي خارجي در كشور وجود نداشته باشد، نبايد از جذب سرمايه‌گذار خارجي صحبت كنيم. يكي از مشكلات ما اين است كه هيچ مدير خارجي در هيچ بخشي از صنعت استفاده نمي‌كنيم، در حالي كه بايد اين مسئله تغيير كند.
 
گفتني است پيش از اين وزير ارتباطات دولت يازدهم گفته بود كل سرمايه موجود در ايران مورد استفاده قرار گرفته و مجبور به جذب سرمايه‌گذار خارجي است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار