کد خبر: 847000
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷
هند، دومين مصرف‌كننده بزرگ اوره در جهان در حال افزايش توليد اين نوع كود شيميايي در داخل است و قصد دارد طي پنج سال آينده به واردات اين محصول پايان دهد. هند بخشي از نياز اوره خود را از ايران تأمين مي‌كند.
به گزارش تسنيم به نقل از پايگاه خبري اينديا تايمز، بر اساس آمارهاي دولتي، هند كه حدود 14 درصد اقتصادش به كشاورزي وابسته است، در يك سال منتهي به مارس 2016 ،5/24  ميليون تن اوره توليد كرد در حالي كه در همين بازه زماني حدود 32 ميليون تن اوره مصرف كرد. هند بيش از يك چهارم اوره مورد نياز خود را از كشورهاي ايران، عمان و چين وارد كرده است.  دهارام پال، از مقامات وزارت كودهاي شيميايي اين كشور گفت: «ما در حال احياي كارخانجات توليد اوره‌اي هستيم كه با مشكلاتي مواجهند. همچنين پروژه‌هاي موجود را توسعه مي‌دهيم و كارخانجات جديدي مي‌سازيم. . . هدف ما اين است كه تا سال 2022 به طور كامل واردات اوره را متوقف كنيم.» افزايش توليد داخل به حمايت از كشاورزان هندي در برابر نوسان قيمت‌ها كمك مي‌كند و ميزان يارانه‌هاي دولتي را كاهش خواهد داد. اين اقدام همچنين با تلاش‌هاي نخست وزير هند براي تقويت توليد داخلي و ايجاد فرصت‌هاي شغلي بيشتر همخواني دارد.
پيش از اين دولت هند از قصد خود براي سرمايه‌گذاري براي احداث يك كارخانه توليد اوره در بندر چابهار ايران براي صادرات اوره توليدي به هند خبر داده بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار