کد خبر: 846640
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
قاسمی در نشست خبری:
سخنگوی وزارت خارجه همه پرسی روز گذشته در ترکیه را بحث داخلی این کشور خواند و افزود: هر آنچه اکثریت مردم ترکیه بپذیرند مورد احترام ما خواهد بود.

جوان آنلاين:‌ «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در نخستین نشست مطبوعاتی سال جدید حادثه سیل در استانهای شمال غربی تسلیت گفت و افزود: امیدوارم در سال جدید از این حوادث کمتر داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره مناسبات تهران و قاهره گفت: «در تماس تلفنی ظریف با همتای مصری و موضع گیری ما تسلیت به مردم و دولت مصر ابلاغ شد و درباره مناسبات صحبت شد».

قاسمی در خصوص بدعهدی انگلیسی ها با خرید ٩٥٠ تن کیک زرد از قزاقستان ابراز امیدواری کرد که انگلیس دست از بدعهدی بردارد.

قاسمی افزود: انگلیسیها باید به تفاهماتی که با ایران و بفیه داشتند برگردند و این مشکل از سر راه برداشته شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره  القائات محافل غربی و رسانه های آنها درباره دو قطبی شدن انتخابات ایران عنوان کرد: فضاسازی رسانه های خارجی و دولتهای آنها تاثیرگذار نخواهد بود و زحمت بیهوده کشیدن است و مردم ایران به راه خود در سازندگی کشور ادامه خواهند داد.

وی درباره افزایش تحرکات نظامی آمریکا در منطقه و احتمال رویارویی ایران و آمریکا گفت:حمله اخیر آمریکا به افغانستان را ژست و حرکتی میدانم که شاید آمریکاییها به خاطر برخی مسائل داخلی این کشور و نشان دادن حضور آمریکا در منطقه برای هم پیمانانش باشد.

قاسمی درباره همه پرسی روز گذشته در ترکیه نیز آن را بحث داخلی این کشور خواند و افزود: هر آنچه اکثریت مردم ترکیه بپذیرند مورد احترام ما خواهد بود.

وی درباره پولهای بلوکه شده ایران در عمان هم گفت: در ماههای گذشته توسط هیاتهای فنی، بانکی و سیاسی دو کشور صحبت و راه حلهایی پیدا شد. این موضوع پایان یافته است.

قاسمی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس از برگزاری نشست کارشناسی مربوط به محور آستانه فردا در تهران و به مدت یک روز خبر داد و گفت: امیدواریم چهارمین نشست آستانه ١٣ و ١٤ اردیبهشت در آستانه  برگزار شود.

وی گفت که در نشست فردا در تهران هیاتهایی از روسیه و ترکیه حضور دارند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار