کد خبر: 846604
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان خبر داد
مدیرکل پزشکی قانونی کردستان گفت: سال گذشته ۹۳۱ نفر براثر حوادث مختلف در کردستنان جان خود را از دست داده‌اند.

غلامرضا همایون‌پور در گفت‌وگو با جوان در کردستان، اظهار کرد: از میان مراجعین سرپایی سال ۹۵ بیشترین مراجعه‌کننده مربوط به معاینات عمومی و بیشترین آمار اجساد معاینه شده برحسب نوع، مربوط به سوءمصرف مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه از میان اجساد معاینه شده سال گذشته، بیشترین آمار مربوط به سوءمصرف مواد مخدر به تعداد ۳۸ نفر بوده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد اجساد ۵ مورد زن و ۳۳ نفر مرد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان اضافه کرد: سال گذشته همچنین ۱۷ مرد بر اثر حوادث کار جان خود را از دست دادند و 14 نفر نیز بر اثر سوختگی فوت نمودند.

وی همچنین آمار برق‌گرفتگی سال گذشته در کردستان را 5 نفر اعلام کرد و گفت: یک مورد از این تعداد، زن و ۴ مورد مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی اضافه کرد: سال گذشته در کردستان 22 نفر غرق شدند که ۵ نفر آن را زن و ۱۷ مورد هم مرد تشکیل می‌دهند.

همایون پور آمار فوت‌شدگان بر اثر سقوط از بلندی را ۲۱ نفر اعلام کرد و افزود: ۲ مورد آن زن و ۱۹ مورد دیگر مرد بوده است.

وی آمار کلی اجساد معاینه شده سال گذشته در کردستان ۹۳۱ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۰۳ نفر زن و ۷۲۸ مورد مرد، مورد بررسی و کالبدشکافی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان به وضعیت معاینات سرپایی در این مرکز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته در تمامی موارد از جمله، نزاع، مصدومین حوادث کار، مصدومین تصادف، معاینات عمومی، روانپزشکی و اختصاصی، ۳۵ هزار و ۱۳۳ نفر تحت معاینه سرپایی قرار گرفته‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به میزان پرونده‌های ثبت شده در زمینه معاینات سرپایی در زمینه نزاع را ۹ هزار و ۸۷۷ مورد اعلام کرد و افزود: ۳۶۰ نفر نیز بخاطر مصدومیت ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی کردستان مراجعه داشته‌اند.

همایون‌پور در ادامه به ۵ هزار و ۶۲۴ نفر مصدومین تصادفات در استان اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد، یک هزار و ۵۱۲ مورد زن و ۴ هزار و ۱۱۲ مورد مرد تحت معاینه سرپایی در پزشکی قانونی کردستان قرار گرفتند.

وی افزود: در مجموع، ۳۲ هزار و ۴۰۸ نفر برای معاینات عمومی به این مرکز مراجعه داشته‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان مراجعه‌کنندگان سرپایی معاینات روانپزشکی را ۴۰۱ نفر شامل ۳۰۴ مورد مرد و ۹۷ مورد زن اعلام کرد.

همایون‌پور میزان پرونده‌های ثبت‌شده در پزشکی قانونی کردستان را در زمینه معاینات اختصاصی را ۲ هزار و ۱۵۹ مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۴۸ مورد مرد و ۲هزار و 111 مورد زن است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر