کد خبر: 846117
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
آیت‌الله مجتهد شبستری:
امام جمعه تبریزبا تاکید بر اینکه رئیس جمهور لایق و عامل به وعده‌های انتخاباتی باید برگزیده شود،‌گفت: شورای نگهبان بدون توجه به جوسازی‌های بیگانگان جلوی افراد غیر صالح را خواهد گرفت و مانند همیشه قرص و محکم افراد اصلح را انتخاب می کند و ملت ایران نیز از آنها حمایت خواهند کرد.
آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز جمعه شهر تبریز با اشاره به عظمت ماه رجب اظهار داشت: امید است افرادی که در این ماه معتکف بوده از برکات و رحمت های الهی برخوردار شده و خیر و برکت بر ایشان نازل شود و این برکات شامل حال ملت مسلمان ایران نیز شود.

وی به وفات حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: این بانوی بزرگ عالمه غیرمعلمه بوده و این روز را به همه شیعیان تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم با آزاد شدن تمام سوریه زیارت مرقد مطهر این بانو برای همه نصیب شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه ۲۹ فروردین روز ارتش نامگذاری شده و از آنجایی که حماسه‌آفرینی دلاورمردان نیروهای سه‌گانه ارتش در دفاع مقدس فراموش نشده، بیان داشت: در تمام کشورها ارتش قدرتمند حافظ امنیت آن کشور است و به لطف خداوند در کشور ما ارتش مکتبی داریم و در رأس آن نایب امام زمان(عج) قرار دارد و نیروهای ارتشی به عنوان تکلیف شرعی در اطاعت از ایشان هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: در دفاع مقدس ارتش با خلق حماسه و اهدای هزاران شهید دین خود را به کشور و اسلام ادا کرد که از یادها نخواهد ذفت.
وی سالگرد شهادت صیاد شیرازی را نیز یادآور شد و گفت: این شهید بزرگ یکی از همان فرماندهان دلاور ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که رشادت وی زبانزد است.

آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره به شروع ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: چند روزی است که ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست جمهوری آغاز شده و فردا نیز به پایان خواهد رسید و آن چیزی که اسباب شگفتی شده ثبت‌نام افراد عجیب و غریب و بی‌ربط است که متاسفانه جلوه خوبی برای انتخابات ایران ندارد.

وی ادامه داد: ثبت‌نام این افراد به گونه‌ای است که انگار این موضوع را به سخره گرفته‌اند و ای کاش این افراد قبل ثبت‌نام اصل ۱۱۵ قانون اساسی را می‌خواندند و می‌دیدند که رئیس جمهور باید از بین رجال سیاسی، مذهبی، مدیر و مدبر انتخاب شود و قبل ثبت‌نام اندکی فکر می‌کردند که این موضوعی است که حداقل باید عرف جامعه آن فرد را برای ریاست جمهوری بپذیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: آیا برخی از افراد خود را مدیر و مدبر می‌دانند و می‌توانند اختیارات وسیع ریاست جمهوری را به نحو احسن اجرا کنند که به وزارت کشور رفته و ثبت‌نام می‌کنند؟

گویا برخی انتخابات را به سخره گرفته‌اند

وی با یادآوری اینکه رئیس جمهور باید لایق و عامل به قول‌های خود باشد، افزود: برخی از این افراد که در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند یا دچار مرض خود برتر بینی شده‌اند و یا از نقص قانون سوءاستفاده می‌کنند، جای تاسف است که شعور برخی افراد به کجا رفته که افراد کم سن و سال و عجیب و غریب ثبت‌نام می کنند و با اینکه می‌دانند شورای نگهبان آنها را تایید نمی‌کند ولی کاری می‌کنند که زحمت شورای نگهبان زیاد شود و بهانه‌ای به دست بیگانگان می‌دهند که اتخابات در ایران آزاد نیست.

وی ادامه داد: در کشورهای خارجی به هر احزاب یک یا دو نفر را جهت شرکت در انتخابات اجازه می‌دهند ولی این کار ایران باعث شده بهانه دست آنها بدهیم.

شورای نگهبان بدون توجه به جوسازی‌های کار خود را انجام می‌دهد

آیت‌الله مجتهد شبستری با تاکید بر اینکه شورای نگهبان بدون توجه به جوسازی‌های بیگانگان جلوی افراد غیرصالح را خواهد گرفت و مانند همیشه قرص و محکم به جوسازی‌های توجه نکرده و افراد اصلح را انتخاب می‌کند و ملت ایران نیز از آنها حمایت خواهند کرد.

وی به انتخابات شورای شهر نیز اشاره کرد و متذکر شد: در انتخابات شورای اسلامی باید هیأت‌های نظارت و نمایندگان مجلس کمال دقت و عدالت داشته و انجام قانون را در تعیین صلاحیت‌ها در نظر گیرند و مردم نیز با هوشیاری انتخاب آگاهانه داشته باشند.

اعمال تحریم‌های آمریکا نشان داد درک مناسبی از حقوق بشر ایران ندارد

نماینده ولی فقیه در استان به تصمیم اخیر شورای اتحادیه اروپا در خصوص تمدید تحریم‌های اعمال شده ایران بیان داشت: به بهانه ادعاهای حقوق بشر یک سال هم تحریم ها برای ایران تمدید شد که این تحریم‌ها شامل برخی از منع سفر و تحریم دارایی‌ها برای ۸۳ نفر و مؤسسه آیت بود،البته این شکست‌خوردگی آمریکا را نشان داده و اینکه آنها درک مناسبی از حقوق بشر ایران ندارند و این تمدید برخورد سیاسی و مغرضانه بوده و چشم خود را از مردم‌سالاری ایران بسته‌اند و به گونه‌ای دیگر جلوه می دهند.

وی افزور: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، غربی‌ها با اصل نطام جمهوری اسلامی مشکل دارند و هرکاری بکنیم آنها بهانه دارند.

امام جمعه تبریز با یادآوری رفتار وحشیانه و ضد حقوق بشر تروریست‌ها با حمله به پایگاه هوایی سوریه افزود: این حمله‌ها برای تقویت تروریست‌های شکست خورده بوده و می‌خواستند به آنها تنفس مصنوعی بدهد و بهانه آنها استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی بود در حالیکه سوریه از چند سال گذشته توسط سازمان بین‌الملل خلع سلاح شیمیایی شده همچنین ادعای حمله شیمیایی سوریه از نطر علمی نیز مردود است.
آیت‌الله مجتهد شبستری متذکر شد: محل انفجار انبار تروریست‌ها بود و براساس محاسبات، انتخاب حمله هوایی به فرودگاه برای خارج کردن آن از دست ارتش سوریه و تحویل به تروریست‌ها بوده است.

آمریکا رو به افول

وی تاکید کرد: ناظران دنیا می‌دانند آمریکا شکست خورده و ۷۳ درصد سوریه در حال حاضر از دست تروریست ها آزاد شده است،دشمن می‌خواهد جبهه مقاومت تضعیف شود و تلاش می‌کند تا چهره قوی از آمریکا نشان داده و غلو کند و بگوید که توانایی حمله نظامی به همه جا را دارد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: تظاهرات شهرهای مختلف آمریکا علیه این جنگجویی باید مقامات آمریکایی را به فکر وادارد که علاوه بر اینکه مابقی سوریه به زودی آزاد می‌شود، این کشور با کسر بودجه و اختلافات داخلی در کنار  مشکلات اقتصادی مواجه بوده همچنین این کشور از خطر گروه‌های داعشی در امان نبوده و گریبان‌گیر خود آمریکا خواهند شد.

وی در بخش دیگر خطبه‌ها با بیان اینکه طبق فرموده پیامبر اکرم(ص) هیچ ثروتی بالاتر از عقل نیست، افزود: گاهی این چراغ روشنایی خرد دچار خاموشی می‌شود و دلایل آن مقام پرستی، دنیاپرستی، روحیه ظلم‌طلبی، اخلاق ناپسند و غیره است.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه نباید خزانه‌دار برای این دنیا باشیم و ثروت برای دیگران جمع کنیم، افزود: اگر خودمان هدایت شدیم و از فراز تربیتی امیرالمومنین(ع) که خوپسندی را ناپسند دانسته‌اند استفاده شود، خاشع‌ترین فرد برای پروردگار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: شرک و خودپسندی باعث فراموشی خداوند شده و انسان را به زوال خواهد کشید و البته بدانیم شرک و خودپسندی انواع مختلف از قبیل شرک در مقابل خداوند و معاد و شرک در مقابل بندگان خداوند دارد.

آیت‌الله مجتهد شبستری با تاکید به اینکه طبق فرمایش خداوند در مقابل افراد متکبر باید تکبر نشان داد، افزود: تکبر در مقابل افراد متکبر گوش‌مالی برای آنهاست تا تلنگری برای آنها جهت به خود آمدن شود.

وی در پایان یادآور شد: تواضع فقط برای خداوند مطلوب است و برای افرادی که در مقابل ارزش‌های دینی بی‌اهمیت هستند، جایز نیست و انسان مؤمن هیچ‌گاه زیر بار خفت و خواری نمی‌رود و باید مجد و عظمت دینی را در تمام دوران‌ها در جامعه حفط کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر