کد خبر: 844139
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با اهتمام دولت و نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و با رایزنی با دیگر نمایندگان و دولتمردان موضوع آغاز مطالعات احداث قطار سریع‌السیر ارومیه به تبریز در بودجه دولت در سال ۹۶ گنجانده شد.

به گزارش خبرنگار جوان از ارومیه ، سیدهادی بهادری درنشست خبری در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد خود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سال 95 سال بسیار پر مشغله‌ای برای مجلس به‌ویژه کمیسیون عمران بود به طوری که در این مدت 75 مورد از مشکلات و مسائل حوزه انتخاباتی ارومیه و استان آذربایجان غربی مورد پیگیری بنده قرار گرفت.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال 95 علاوه بر قانون بودجه سال 96 قانون برنامه ششم توسعه کشور نیز به تصویب مجلس رسید.

وی تصریح کرد: در 10 ماه گذشته حدود 5000 نامه به دفتر ارتباطات مردمی بنده رسیده که حدود 1500 مورد از آن مربوط به مشکل اشتغال جوانان است.

بهادری با برشماری تعدادی از 75 مورد مسئله که از سوی وی مورد پیگیری واقع شده است گفت: از مهم‌ترین آنان می‌توان به گنجاندن موضوع مطالعات قطار سریع‌السیر ارومیه - تبریز از محل میان‌گذر دریاچه ارومیه اشاره کرد که در لایحه بودجه 96 به سختی لحاظ شده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: دومین موضوع مهمی که در این یکسال از سوی بنده پیگیری شده بحث تصویب اولویت ایجاد و راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی ارومیه است که بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته به‌زودی به‌صورت کامل در دبیرخانه مناطق آزاد تصویب و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

بهادری اظهار کرد: سومین موضوع پیگیری شده در این مدت اتمام راه آهن ارومیه- مراغه است که در سال 95 بیش 170 میلیارد تومان بودجه برای آن تخصیص یافته و تزریق است و هم اینک ریل گذاری آن هم از سمت ارومیه و هم از سمن نقده در حال انجام است و امید می‌رود خردادماه امسال به پایان برسد گرچه احتمال دارد افتتاح رسمی آن در هفته دولت انجام گیرد.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی سرانجام بخشی به روند احداث کشتارگاه صنعتی دام ارومیه، حل شدن مجوز فروش واحدهای تولید قیر استان به کارخانجات آسفالت، پیگیری پروژه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه، حل شدن مشکل تخصیص بودجه احیای دریاچه ارومیه، ادامه روند اجرایی بزرگراه ارومیه- تبریز، ایجاد تونل در قطعه 3 از این بزرگراه، توسعه فرودگاه ارومیه را از دیگر موضوعات مهمی عنوان کرد که از سوی وی در دوران نمایندگی مجلس پیگیری شده است.

بهادری گفت: به دلیل شرایط جغرافیایی ارومیه و آلودگی شدید هوا در طول سال، تلاش می‌کنیم امکان عرضه بنزین و گازوئیل یورو 4 را در ارومیه نیز همانند تهران فراهم کنیم و در کنار آن راه اندازی یک کانال ترکی زبان نیز پیگیری می‌شود همچنان که سال گذشته گنجاندن یک ردیف ویژه اعتباری برای توسعه استان در قانون بودجه 96 به انجام رسید.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر