کد خبر: 843856
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
داستان كپي‌كاري برنامه‌هاي ماهواره‌اي در تلويزيون ادامه دارد
مسابقه تلويزيوني «كودك شو» با اجراي پژمان بازغي كه در ايام نوروز از شبكه نسيم پخش مي‌شود نيز با كمال تاسف كپي از آب درآمد تا باز هم داستان نبود خلاقيت در برنامه‌سازي تلويزيوني و كپي كاري برنامه‌سازان صداوسيما از نمونه‌هاي خارجي ادامه داشته باشد.
نويسنده:  محمد صادقي
 
مسابقه تلويزيوني «كودك شو» با اجراي پژمان بازغي كه در ايام نوروز از شبكه نسيم پخش مي‌شود نيز با كمال تاسف كپي از آب درآمد تا باز هم داستان نبود خلاقيت در برنامه‌سازي تلويزيوني و كپي كاري برنامه‌سازان صداوسيما از نمونه‌هاي خارجي ادامه داشته باشد.
كودك شو مسابقه‌اي خانوادگي است كه تهيه‌كنندگي آن بر عهده ابوذر پورمحمدي است. براي بينندگان تلويزيون پور محمدي با تهيه‌كنندگي برنامه «راديو هفت» شبكه آموزش شناخته شده است. كودك شو به صورت ضبط شده از شبكه نسيم پخش مي‌شود، ضبط اين مسابقه در زمستان انجام شده و فضاي مفرحي دارد.
درمعرفي «كودك شو» آمده است: پروژه «كودك شو» در چارچوب يك برنامه با گونه «‌مسابقه -  بازي‌» است كه رقابتي را بين كودكان سه تا پنج سال و والدينشان برگزار مي‌كند. در اين برنامه علاوه بر بخش رقابتي، چهره‌هايي از بخش‌هاي گوناگوني چون بازيگران سينما، تلويزيون، خوانندگان، فعالان حوزه موسيقي و... نيز به همراه فرزندانشان حاضر مي‌شوند و در اين قسمت هم برنامه‌هايي براي مهمان ويژه در نظر گرفته شده است.
طرح اين برنامه اواسط سال 95 مطرح شد و قائم مقام شبكه نسيم درمصاحبه‌اي هدف از برگزاري «كودك شو» را ترويج فرزند آوري عنوان كرد. قضاوت اينكه «كودك شو» تا چه حد توانسته است در ترغيب خانواده‌هاي ايراني براي فرزند آوري مؤثر باشد بر عهده بينندگان برنامه، اما آنچه كمتر مورد توجه قرار گرفته است، كپي بودن اين برنامه تلويزيوني از مشابه خارجي آن است كه سال گذشته از شبكه ديسكاوري پخش شده است. البته اين نخستين باري نيست كه برنامه‌هاي پر بيننده شبكه نسيم كپي از آب در مي‌آيد. با آغاز پخش برنامه دورهمي، به سرعت كپي بودن آن مشخص شد و صحنه‌هايي از برنامه اصلي در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر و با دورهمي مقايسه شد؛ مقايسه‌اي كه نشان مي‌داد برنامه سازان دورهمي حتي از كپي كردن المان‌هاي دكور برنامه هم فروگذار نكرده‌اند و تنها تفاوت دورهمي شبكه نسيم با برنامه خارجي آن بود كه مهران مديري به عنوان مجري برنامه به جاي آنكه هندي صحبت كند، فارسي حرف مي‌زد.
بعد از مشخص شدن كپي بودن دورهمي، رامبد جوان در يكي از برنامه‌هاي خندوانه رو به دوربين گفت كه ايده برنامه‌اش متعلق به يك برنامه خارجي است. اين اعتراف يا فرار به جلوي رامبد جوان باعث شد تا قضيه كپي بودن خندوانه چندان دنبال نشود و تنها نمونه‌هاي اصلي واورجينال «جناب خان» كه عروسك‌هاي محبوب برنامه‌هاي تلويزيوني در شبكه‌هاي ماهواره‌اي هستند، با نمونه ايراني قياس شوند. آخرين نمونه از برنامه‌هاي كپي‌سازي شده كه از شبكه نسيم پخش شد، «شب كوك» بود. «شب كوك» مسابقه خوانندگي شبكه نسيم كه بر سر كپي بودن آن از برنامه «استيج» سر وصداي زيادي به پا شد سال گذشته در نوروز 95 از نسيم پخش شد و حالا با فاصله 5/1 سال «كودك شو» را به عنوان جديد‌ترين برنامه كپي‌اش، معرفي كرده است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار