کد خبر: 843837
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
فشار همزمان دولت و تلويزيون به يك فيلم سينمايي
شباهت غير قابل انكار يكي از كاراكترهاي فيلم سينمايي «سه بيگانه» با رئيس‌جمهور براي اين فيلم دردسر‌ساز شد.
نویسنده: محمد صادقي
 
گفته مي‌شود ارشاد براي حذف سكانس‌هايي از فيلم كه در آن حميد لولايي نقش يك روحاني را بازي كرده، به صاحبان فيلم «سه بيگانه» فشار آورده و اين فيلم در خطر سانسور شدن قرار گرفته است. از سوي ديگر تهيه‌كننده و پخش‌كننده اين فيلم مي‌گويد تلويزيون به خاطر همراهي با دولت از پخش تيزرهاي «سه بيگانه» جلوگيري كرده است. حبيب اسماعيلي در گفت‌و‌گو با «سينما روزان» به فشارهايي كه منجر به ممنوعيت پخش تيزرهاي فيلم شده اشاره مي‌كند و مي‌گويد: همواره اين طور است كه برخي با شوخي‌هاي حداقلي به‌خصوص اگر بار آسيب‌شناسانه داشته باشد مشكل دارند و در همين جهت است كه نمي‌خواهند «سه بيگانه» كه محصولي است كاملاً متعلق به بخش خصوصي ديده شود ولي تا اين لحظه كتباً هيچ موردي براي مميزي مجدد به ما ابلاغ نشده است. اين تهيه‌كننده تصريح مي‌كند: تجربه سال‌ها حضور در پخش فيلم اين حس را به من داده كه دست‌هايي در كار است تا «سه بيگانه» ديده نشود وگرنه چطور ممكن است كه فيلم‌هاي ديگر تيزرهايشان پشت سر هم روي آنتن مي‌رود اما تيزرهاي «سه بيگانه» را پخش نمي‌كنند؟ همين رفتارهاست كه اسباب گمانه‌زني‌هاي مختلف را شكل مي‌دهد وگرنه چه دليلي دارد پخش تيزرهايي كه كد پخش از سازمان را هم گرفته‌اند ممنوع مي‌شوند؟
 
حضور «سه بيگانه» در اكران عيد نيز بدون حاشيه‌سازي نبوده است، اسماعيلي تهيه كننده فيلم بارها از حاشيه هايي كه براي اين فيلم در فضاي مجازي ايجاد شده گلايه كرده است. وي معتقد است اين حاشيه‌ها به اكران فيلم ضربه مي‌زند، اما انگار دولت و صداوسيما براي ضربه زدن به فيلم از حاشيه‌هاي فضاي مجازي پيشي گرفته‌اند. با اتمام تعطيلات نوروزي مالكان فيلم سه بيگانه از سوي وزارت ارشاد تحت فشار قرار گرفته‌اند و تلويزيون هم كه براي برخي از فيلم‌هاي اكران نوروز تيزرهاي متعددي را پخش مي‌كند حاضر به پخش تيزرهاي اين فيلم نيست. همان طور كه تهيه كننده فيلم اشاره كرده است مشكل سه بيگانه به كاراكتر روحاني فيلم باز مي‌گردد كه حميد لولايي نقش وي را بازي مي‌كند. گريم اين بازيگر در فيلم و البته بخشي از فيلمنامه به گونه‌اي است كه چهره وي را به رئيس‌جمهور شبيه مي‌كند!  
 
به رغم اينكه حضور كاراكتر‌هاي روحاني در فيلم‌هاي كمدي شایع شده و در بسياري از فيلم‌ها شاهد نقش روحاني هستيم، سه بيگانه دچار مشكل جدي با اين موضوع شده و شنيده شده قرار است بازي‌هاي لولايي در اين فيلم با مميزي روبه‌رو شود. از سوي ديگر حاشيه‌هاي فيلم سه بيگانه وحتي خبر احتمال مميزي اين فيلم طبق قاعده‌اي نانوشته در سينماي ايران كه حواشي تضمين كننده فروش بالا خواهد شد، مي‌تواند اين فيلم را در بين پر فروش‌هاي نوروز96 جاي دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار