کد خبر: 843749
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی:
سفر صدها هیئت اروپایی به ایران بعد از برجام برای ایران هزینه زیادی ایجاد کرد اما سرمایه‌گذاری خارجی همچنان بسیار ناچیز است.
ابوالفضل حسن بیگی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با مهر  عملکرد وزارت امورخارجه در سال گذشته را  ضعیف ارزیابی و تاکید کرد: در شرایط کنونی با توجه به جایگاه ایران در سطح بین‌الملل از دولت انتظار داشتیم که موفق تر در زمینه سیاست خارجی عمل کند:« جمهوری اسلامی دارای موقعیت استثنایی و ویژه‌ای در سطح بین‌الملل و منطقه است. هر دولتی از مؤلفه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای‌اش برای دستیابی به اهدافش استفاده می‌کند. اقتدار جمهوری اسلامی در بنیه دفاعی و بازدارندگی زبانزد جهانی است. در بعد منطقه‌ای مقاومت از جایگاه برجسته‌ای برخوردار شده و پیروزی‌های پی در پی در یمن، سوریه و عراق موجب از بین رفتن ماشین جنگی داعش در سوریه و پیروزی‌های ملت عراق در جنگ با داعش شده‌است.»
حسن بیگی سفر هیئت‌های ۲۰۰تا  ۳۰۰ نفره اروپایی به ایران را کم فایده دانست:« این سفرها برای جمهوری اسلامی هزینه‌های زیادی ایجاد کرد اما سرمایه‌گذاری‌های خارجی نسبت به انتظاری که بعد از برجام داشتیم بسیار ناچیز است. کمیسیون امنیت ملی بارها نسبت به این موضوع از وزارت امورخارجه انتقاد کرده و خواستار اقدام سریع‌تر این وزارتخانه برای اجرای تعهدات بین‌المللی شده است. یکی از مباحث مهم اقتصاد مقاومتی سرمایه‌گذاری خارجی است اما هنوز هم برخی بانک‌های خارجی در برقراری ارتباط با ایران سفسطه می‌کنند و اظهارات اخیر مسئولان نشان می‌دهد انتقادات ما نسبت به عدم اجرای برجام درست است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار