کد خبر: 843628
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
عامل مزاحمت‌هاي دختر جوان در فضاي سايبري شناسايى و دستگير شد
در پي ارسال شكايتي از سوي دادگاه به پليس فتاي خراسان رضوي مبني بر انتشار فيلم خصوصي دختري جوان در سايتي با محتواي غيراخلاقي در رسيدگي به موضوع در دستور كار كارشناسان پليس فتا قرار گرفت.
 سرانجام در پي كارهاي فني و تخصصي صورت گرفته، متهم شناسايي شده دستگير و تجهيزات رايانه‌اي وي جهت بازبيني به آزمايشگاه ادله ديجيتال منتقل شد.
 
متهم 29 ساله كه متولد يكي از كشورهاي اروپايي و دوتابعيتي بود با ديدن شواهد به جرم خود اعتراف كرد و گفت: تا سن 27 سالگي به همراه والدينم در يكي از كشورهاي اروپايي زندگي كرده‌ام و به دليل اينكه پدر و مادرم بيش از حد مشغله كاري داشتند به نوعي تنها بزرگ شدم و فردي گوشه‌گير و منزوي بار آمدم و حتي قادر نبودم براي خود دوستي برگزينم.
وي افزود: وقتي پس از 27 سال به موطن آبا و اجدادي‌ام بازگشتم، بسيار از شهر مشهد لذت بردم و تصميم گرفتم براي هميشه در اين شهر اقامت کنم و حدود يك‌سال قبل با دختري كه عكس پروفايل زيبايي در شبكه اجتماعي موبايل پايه‌اي قرار داده بود، آشنا شدم و در پي اين آشنايي و ارتباطی كه براي رسيدن به مرحله شناخت و ازدواج با هم برقرار كرديم، متوجه شدم وي مانند من فكر نمي‌كند و فرد ديگري را دوست دارد.
 
متهم در ادامه اعترافاتش گفت: با فهميدن موضوع براي گرفتن انتقام از وي، تصاوير و فيلم‌هايي  راكه به صورت پنهاني از وي تهيه كرده بودم، در سايت غيراخلاقي بارگذاري كردم.
مأموران در ادامه تحقيقات در بازبيني رايانه و گوشى هوشمند متهم تصاوير و كليپ‌هاي غيراخلاقي زيادي به‌دست آوردند.
برپايه اين گزارش، پس از تكميل تحقيقات متهم به همراه پرونده‌اش براي كسب تكليف نهايي به دادگاه فرستاده شد.
 
سرهنگ جهانشيري، رئيس پليس فتا استان خراسان رضوى دراين خصوص گفت: با توجه به حضور شبكه‌هاي اجتماعي موبايل پايه و سهولت برقراري ارتباط و هويت پنهان افراد از يك‌طرف و از سوي ديگر استفاده نكردن صحيح از امكانات فضاي سايبري متأسفانه شاهد بروز برخي ناهنجاري‌ها در حوزه اخلاق شده‌ايم كه با فرهنگ‌سازي و دقت و توجه ويژه خانواده‌ها به خصوص بانوان محترم كه در اين حوزه آسيب‌پذيرتر هستند، شاهد كاهش اين گونه وقايع در اينترنت و فضاي سايبري باشيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار