کد خبر: 843566
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از رونمایی از اتوبوس گردشگری برای اولین بار در ایران خبر داد و گفت: گردشگری با اتوبوس hop on hop off تجربه جدیدی را برای شهروندان رقم می زند.

جوان آنلاين: رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از رونمایی از اتوبوس گردشگری برای اولین بار در ایران خبر داد و گفت: گردشگری با اتوبوس hop on hop off تجربه جدیدی را برای شهروندان رقم می زند.

فرزاد هوشیار گفت: پیش بینی می‌کنیم در ایام نوروز ۹۶ بیش از ۳۵ هزار نفر در تورهای تهرانگردی شرکت کنند بر این اساس، شهرداری تهران، تمهیدات لازم برای خدمات رسانی به ۱۰۰ هزار نفر درایام نوروز امسال را در نظر گرفته است.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ ایستگاه اطلاع رسانی از ۲۷ اسفندماه تا ۱۳ فروردین در سطح شهر مستقر می‌شوند. بسته‌های گردشگری شامل نقشه تهرانگردی، تهران کارت باقابلیت استفاده رایگان از وسایل حمل و نقل عمومی تا سقف ۵۰۰۰ تومان وتخفیف ۳۰ الی ۱۰۰ درصدی از ۲۰۰ مرکز گردشگری پایتخت به همراه بروشورمعرفی تورهای تهرانگردی، در این ایستگاه‌ها به مردم ارائه می‌شود.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران خاطر نشان کرد: کمپ‌های اسکان در ۱۱ نقطه تهران به صورت رایگان با عنوان اسکان اضطراری مسافران نوروزی به مدت ۱ الی ۳ روز تدارک دیده شده است و امکان استحمام، اجرای مسابقات ورزشی، برپایی نمایشگاه دستاوردهای مدیریت شهری، ارائه خدمات سلامت، مسابقات بازی‌های بومی محلی در این اسکان‌ها فراهم است.

وی عنوان کرد: ایستگاه‌های استقبال و بدرقه در ۱۱ مسیر ورودی شهر تهران مستقر است. ایستگاه‌های استقبال و بدرقه در مناطق ترمینال‌های ۴ گانه مسافرتی شهر، فرودگاه مهراباد، فرودگاه امام خمینی (ره)، و ورودی اتوبان قم -تهران، ورودی اتوبان مشهد -تهران، ورودی کرج-تهران و ایستگاه راه آهن جمهوری اسلامی، تدارک دیده شده است وبه ارائه نقشه‌های تهرانگردی و بسته‌های گردشگری به شهروندان می‌پردازند. سوغات صنایع دستی، هلال احمر، پلیس راهبر نیز در این مکان‌ها مستقر است.

هوشیار گفت: در مجموع ۲۴ تور تهرانگردی، در مسیرهای مشخص آماده فعالیت هستند. تورهای یک روزه در ۵ مسیر، تورهای نیمروزه در ۱۲ مسیر، تورهای دوچرخه سواری در ۲ مسیر و تور پیاده روی در ۵ مسیر، برای اولین بار در قلب تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: علاقمندان می‌توانند به ۴ روش تماس با شماره ۱۳۷، یو اس اس دی*۱۳۷، اپلیکیشن موبایل تهران من و سایت ستاد گردشگریvisit.tehran.irدر تورهای گردشگری ثبت نام کنند.

رئیس ستاد گردشگردی شهرداری تهران در ادامه گفت: ستاد گردشگری در نظر دارد تورهای رایگان، ویژه خانواده شهدا را برگزار کند و روزانه در هر منطقه، ۵ خانواده شهید به این تورها دعوت می‌شوند. همچنین تورهای رایگان ویژه ۶۲ محله کم برخوردار شهر تهران نیز برقرار است.

وی افزود: اتوبوس، hop on hop off با همت معاونت فرهنگی -اجتماعی شهرداری منطقه ۱ تهران، افتتاح شده است که در قالب تورهای شمیرانگردی به صورت پایدار در ۲ منطقه شرق شمیران (نیاوران) و غرب شمیران (منطقه تجریش) فعالیت می‌کنند.

هوشیار تاکید کرد: مسیر تورهای شمیرانگردی به نحوی برنامه ریزی شده است که بیشتر اماکن گردشگری ناشناخته مانند خانه‌های قدیمی سطح شمیران، در مسیر یک باغ خسرو شاهی، موزه داراباد، حسینیه جماران، موزه استاد انتظامی، موزه موسیقی و در مسیر دوم موزه سینما، موزه دکتر حسابی و موزه تماشاگر زمان و باغ علاالسطنه را معرفی کند.

مسیر تهرانگردی با اتوبوس‌های جدید گردشگری تحت عنوان hop on hop off با سرمایه گذاری بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی فعال شده است. این اتوبوس‌ها مجهز به دستگاه ترجمه همزمان، GPS, قابلیت ترجمه به ۱۶ زبان، در مسیر میدان امام خمینی (ره)، خیابان ولیعصر (عج)، خیابان جمهوری اسلامی و خیابان ۳۰تیر فعالند و در قالب رینگ‌هایی با بیش از ۵۰ خانه قدیمی و موزه حرکت می‌کند. بلیط های این اتوبوس‌ها به مدت ۷۲ ساعت و ۲۴ ساعت اعتبار دارد و به شکل مدل‌های جهانی اداره می‌شود.

قیمت بلیط های اتوبوس‌های شمیران گردی، با میانگین ۲۰۰۰۰ تومان است، تورهای نیم روزه با میانگین قیمت ۱۵۰۰۰ تومان و تورهای یک روزه با میانگین ۲۵۰۰۰تومان به فروش می‌رسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار