کد خبر: 843548
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی خبر داد
مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: ۲۴ پایگاه امداد ونجات هلال‌احمر که از این تعداد ۱۵ مورد ثابت، ۷ مورد موقت و ۲ مورد به صورت سیار در سطح استان فعالیت می‌کنند.

حسن محمودی در گفت‌وگو با خبرنگارجوان  در ارومیه، با اشاره به وجود یک پایگاه به ازای هر ۳۵ کیلومتر در استان اظهار داشت: ۲۴ پایگاه امداد ونجات هلال احمر که از این تعداد ۱۵ مورد ثابت، ۷ مورد موقت و ۲ مورد به صورت سیار و هم‌چنین ۲ پایگاه کوهستانی در سطح استان فعال خواهند بود.

وی با بیان اینکه طرح نوروزی همزمان با سراسر کشور از۲۵ اسفندماه آغاز و به مدت ۲۰ روز ادامه دارد، افزود: طی این مدت جمعیت هلال‌احمرآذربایجان‌غربی به‌منظور ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی برنامه‌های ویژه‌ای را با دو طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی وامداد و نجات آماده کرده است.

محمودی عنوان کرد: همزمان با سراسر کشور، پایگاه‌های امدادی در سراسر استان  فعالیت و خدمات‌رسانی خود را به مسافرین عزیز با شعار « همه باهم برای خدمت‌رسانی به مردم» آغاز می‌کنند.

وی بابیان اینکه در طرح نوروزی نیروهای امداد و نجات هلال‌احمر در آماده‌باش صددرصدی قرار دارند، افزود: در این طرح  سه هزار و ۴۴۴ نفر به روز نجات‌گر مشغول ارائه خدمت به مسافران خواهند شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی افزود: ۱۹ خیمه نماز برای برپایی نماز و استراحت و ۱۹ پایگاه سلامت برای تست فشار و قند خون مسافران درمحورهای مواصلاتی استان فعالیت خواهند داشت.

محمودی هم‌چنین از ایجاد ۱۸ فضای دوست‌دار کودک خبر داد و گفت: در این فضاها با فراهم کردن امکانات بازی و ارائه آموزش برای کودکان سعی می‌شود تا نکات بهداشتی و ایمنی با زبان کودکانه به آنها آموزش داده شود.

وی ادامه داد: همچنین ۵۰۴ دستگاه آمبولانس به روز، ۲۹۴ دستگاه خودرو نجات به روز و ۴۲۰ دستگاه خودروی امدادی به روز در این طرح در نظر گرفته شده‌است.

محمودی هم‌چنین با اشاره به استقرار پایگاه امداد هوایی در استان اظهار داشت: به‌منظور ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی در آذربایجان‌غربی ۱۰ فروند بالگرد امداد به روز در استان مستقر خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت‌ پست‌های سلامت در دو محور سلامت و ایمنی اظهار کرد: ۲۰ پست کشیک به‌صورت ۱۲ساعته و سه پست ۲۴ ساعته در  شعب جمعیت هلال‌احمر شهرستان‌های استان آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: همچنین طی ایام نوروز ستاد امداد و نجات با برگزاری جلسات به رصد مکان‌ها و وضعیت‌ جاده‌ای به‌ منظور کاهش حوادث می‌پردازد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر