کد خبر: 843496
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
سريال‌هاي تلويزيوني در ايام نوروز همواره جزو پربيننده‌ترين برنامه‌هاي سيما به شمار مي‌روند. رسانه ملي امسال چهار مجموعه تلويزيوني را آماده پخش کرده است.
نویسنده: فرزين ماندگار
 
سريال‌هاي تلويزيوني در ايام نوروز همواره جزو پربيننده‌ترين برنامه‌هاي سيما به شمار مي‌روند. رسانه ملي امسال چهار مجموعه تلويزيوني را آماده پخش کرده است. ديوار به ديوار، علي‌البدل، مرز خوشبختي و شوخي کردم، عناوين سريال‌هايي است که در ايام تعطيلات روي آنتن مي‌روند. به دنبال آخرين برنامه‌ريزي‌ها، در شبکه‌هاي مختلف طوري برنامه‌ريزي شده تا هيچ‌گونه تداخلي ميان سريال‌هاي نوروزي ايجاد نشود.
  
ديوار به ديوار با سامان مقدم
سامان مقدم که توانسته بود با کمدي «نهنگ عنبر» جزو رکوردداران فروش سال پيش سينما باشد، اين‌بار و در تلويزيون با سريال «ديوار به ديوار» که در 60 قسمت 40‌دقيقه‌اي توليد شده، مهمان نوروزي مخاطبان است. بينندگان شبکه 3 سيما، علاوه بر ايام نوروز مي‌توانند اين مجموعه را تا پايان ارديبهشت‌ماه هر شب ساعت 20:30 دنبال کنند. فرهاد آئيش، گوهر خيرانديش، آزاده صمدي، رؤيا تيموريان و ويشکا آسايش از بازيگران اين مجموعه هستند. اين مجموعه داستان پنج خانواده را روايت مي‌کند که به دلايلي مجبور مي‌شوند سه ماه در يک خانه با يکديگر زندگي کنند. اين پنج خانواده پيش از اين هيچ آشنايي با يکديگر نداشته‌اند و در يک روز بنا به اتفاقي مجبور مي‌شوند که با هم زندگي کنند.
  
سهيلي‌زاده با مرز خوشبختي
شبکه 2 سيما نيز سريال نوروزي «مرز خوشبختى» را هر شب در ساعت 21:15 پخش مي‌کند. اين مجموعه به کارگرداني حسين سهيلي‌زاده و تهيه‌کنندگي مهران رسام توليد شده و در آن بازيگراني مانند پوريا پورسرخ، اميرحسين آرمان، مهدي سلوکي و شهرزاد کمال‌زاده به ايفاي نقش مي‌پردازند. «مرز خوشبختى» قصه سه جوان را روايت مي‌کند که يکي از آنها به عنوان شخصيت محوري قصه با قرار گرفتن در موقعيت‌هاي جالب و مفرح مجبور مي‌شود قبل از آغاز سال جديد از تهران به شهر محلات سفر کند. کاراکتر اصلي قصه، جواني شهرستاني است که براي تحصيل به تهران مي‌آيد و جزو نخبگان علمي مي‌شود. او به خواهر دوستش که در يک طلافروشي کار مي‌کند، علاقه دارد، اما پدر دختر راضي به اين وصلت نيست.
  
مجموعه‌اي درباره آنها که حق رأي ندارند
«علي‌البدل» عنوان مجموعه‌اي تلويزيوني است که باز هم حاصل همکاري مشترک سيروس مقدم و محسن تنابنده است. اين دو پس از تجربه موفق «پايتخت» اين‌بار در سريالي با موضوع شوراهاي روستا کنار هم قرار گرفته‌اند. ارتباط موضوع اين سريال با انتخابات باعث شده بود چندي پيش شايعاتي درباره صرف‌نظر سيما از پخش آن در عيد امسال به دليل پيش‌رو بودن انتخابات رياست جمهوري بروز يابد؛ شايعاتي که از امکان تأثير منفي اين مجموعه بر افکار عمومي درباره ماهيت انتخابات خبر مي‌داد، اما قرار گرفتن نام «علي‌البدل» در ليست سريال‌هاي نوروزي به اين شايعات پايان داد. اين سريال به بهانه دوازدهمين انتخابات رياست جمهوري نگاهي طنازانه به شرايط موجود دارد و روايتي است از افرادي که در جلسات شوراها حاضر مي‌شوند، اما حق رأي ندارند؛ کساني که در مجالس و شوراها به عنوان اعضاي علي‌‌البدل هستند و در جريان همه امور قرار دارند اما حق رأي ندارند. سريال «علي‌البدل» به کارگرداني سيروس مقدم هر شب ساعت ۲۲ از شبکه يک سيما پخش مي‌شود. مجموعه «علي‌البدل» با حضور بازيگراني همچون مهدي هاشمي، احمد مهرانفر، ناهيد مسلمي، محسن تنابنده، مهدي فخيم‌‌زاده، هادي کاظمي، گوهر خيرانديش، محمود جعفري، حسين محب‌‌اهري و فروغ قجابگلي توليد شده است.
  
مهران مديري با «شوخي کردم» مي‌آيد
مهران مديري که در کارنامه‌اش تعداد زيادي برنامه‌ نوروزي ديده مي‌شود، امسال هم با مجموعه شوخي کردم در تلويزيون حاضر است. او براي اولين بار با برنامه نوروز 72 پا به عرصه تلويزيون گذاشت و با همان برنامه به شهرت و محبوبيت نزد مخاطبان سيما رسيد. «مرد هزارچهره» نيز جزو آثاري بود که مديري نزديک به يک دهه پيش در ايام نوروز روي آنتن برد و با استقبال مخاطبان مواجه شد. امسال اين هنرمند طناز تلويزيون با مجموعه «شوخي کردم» مهمان خانه‌هاي مردم است؛ مجموعه‌اي که پيش از اين در شبکه نمايش خانگي پخش شده است. کارگرداني و تهيه‌کنندگي اين برنامه برعهده خود مديري است. «شوخي کردم» از طنز اجتماعي برخوردار است و از لحاظ موضوع، داراي قسمت‌هاي مستقل بوده و در هر قسمت بر اساس يک سوژه نمايش‌هاي کمدي پخش مي‌شود. در اين مجموعه طنز کليپ‌هاي طنز در محيط‌ها و قالب‌هاي مختلف اجرا مي‌شود. شبکه 5 در نظر دارد مجموعه طنز «شوخي کردم» را در طول تعطيلات ساعت 23 روي آنتن ببرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار