کد خبر: 843465
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲
آيت‌الله مكارم شیرازی با اشاره به اعتراضات در خراسان جنوبی:
يكي از مراجع عظام تقليد در آغاز درس خارج فقه خود با انتقادات شديد از استانداران، برخي از استانداران را بي‌اطلاع از شرايط ديني و بومي مناطق مختلف ايران خواند و خواستار برگزاري كلاس ايران شناسي و اسلام شناسي براي آنان شد.
به گزارش فارس، آيت‌الله ناصر مكارم‌شيرازي ديروز در درس خارج فقه خود با اشاره به حديثي از پيامبر اكرم(ص) اظهار كرد: ايشان پيشگويي مي‌كنند زماني مي‌رسد كه انسان‌ها بين ناتواني و گناه مردد مي‌مانند كه در آن زمان بايد ناتواني را بپذيرند.
در چنين شرايطي فرد بي‌دست و پا انساني است كه از مرز حق عبور نمي‌كند، به عنوان مثال كسي نماينده مجلس و شوراي شهر شد، مي‌گويند زندگي خود را تأمين كرد ولي بايد بررسي شود از كدام راه انجام شده است، آيا از راه‌هاي نامشروع و سوءاستفاده‌ها به اين جايگاه رسيده است و وجدان و انصاف خود را فروخته است. آيت‌الله مكارم‌شيرازي با اشاره به چنين شرايطي گفت: برخي بدون تقيد به موازين شرع به جايگاهي مي‌رسند و برخي ديگر كه مقيد هستند زندگي معمولي دارند، آنها مديريت گناه و ظلم بر ديگران دارند، به عنوان مثال جنگل‌ها را خراب مي‌كنند و پول‌هاي آن را ذخيره كنند.
دادستان كل فرياد مي‌‌زند مي‌گوييم نروند و كنار دريا را اشغال نكنند ولي مي‌بينيم رفتند كاخ‌ها ساخته و مجوز دريافت كردند. اين مرجع تقليد يادآور شد: برخي افراد جنون جمع‌آوري ثروت دارند و اميدواريم خداوند نعمت زندگي آبرومندانه، ساده و پربركت به انسان بدهد. وي با بيان اينكه عقيده دارم كساني كه دولت براي استانداري تعيين مي‌كند پيش از آن بايد كلاس آموزش ايران‌شناسي و اسلام‌شناسي براي آنها برگزار كند، گفت: در اين كلاس‌ها بيان شود مردم اين مكان مذهبي هستند و روي چه چيزي حساسيت دارند و خط قرمز آنها چيست، به استانداران اين مطالب را بفهمانند.
آيت‌الله مكارم‌شيرازي ادامه داد: به آنها بيان شود جمهوري اسلامي دو كلمه است و كلمه اسلامي خيلي معنا دارد، تا زماني كه به مناطق مي‌روند با مردم درگير نشوند. در چندين مكان از جمله خراسان جنوبي استاندار با مردم درگير شده زيرا ايران و اسلام‌شناسي او درست نبوده است. در شيراز مشكلاتي به وجود آمده و در سيستان و بلوچستان استانداري فرستادند كه تعادل بين شيعه و سني را بر هم زده است.
استاد حوزه علميه قم عنوان كرد: امامان جمعه از سيستان و بلوچستان آمدند و گفتند شيعه‌ها در حال رفتن هستند، گذشته از همه چيز خطر تجزيه به وجود مي‌آيد. متأسفانه روي اين مسائل فكر نمي‌شود بايد پيش از اين امر كلاسي برگزار و بيان شود مردم خراسان جنوبي از نظر مذهبي چگونه هستند و چه حساسيت‌ها و خط قرمزهايي دارند.
وي با بيان اينكه اين درگيري‌ در بسياري از مكان‌ها وجود دارد زيرا آموزشي براي آنها برگزار نشده است، گفت: مردم مذهبي هستند و به مسائل مذهبي احترام مي‌گذارند و مي‌گويند شهيد داديم تا جمهوري اسلامي برپا شود، مي‌خواهيد محصول شهدا را بر باد دهيد. آيت‌الله مكارم‌شيرازي يادآور شد: اين موارد براي مسئولان هزينه دارد و محبوبيت و طرفداران آنها را كم مي‌كند، بايد روز به روز طرفدار و محبوبيت بيشتر داشته باشند ولي برخي افرادي را مي‌فرستند كه نه جمهوري اسلامي مي‌دانند يعني چي و نه از منطقه شناخت دارند. وي با بيان اينكه ايام عيد امسال با ميلاد حضرت زهرا(س) توأم است، گفت: افراد بايد كاري كنند كه خدا از آنها راضي باشد و افراد ضعيف و ناتوان را كمك كنند و به رعايت مسائل اسلامي بپردازند، احسن‌الحال براي انسان تقوا، بيداري، هوشياري، محبت و دوستي است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار