کد خبر: 843445
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲
پس از بررسي‌هاي صورت‌گرفته در كميته‌اي كه به منظور بررسي حجم اينترنت همراه تشكيل شده بود، به نظر مي‌رسد همانطور كه پيش از اين هم اعلام شده بود، آنچه باعث پايان زودهنگام حجم بسته‌هاي اينترنت مي‌شود، استفاده مشتركان از فايل‌هاي ويدئويي است كه حجم بالايي دارند و نه كم‌فروشي اپراتورهاي همراه.
پس از بررسي‌هاي صورت‌گرفته در كميته‌اي كه به منظور بررسي حجم اينترنت همراه تشكيل شده بود، به نظر مي‌رسد همانطور كه پيش از اين هم اعلام شده بود، آنچه باعث پايان زودهنگام حجم بسته‌هاي اينترنت مي‌شود، استفاده مشتركان از فايل‌هاي ويدئويي است كه حجم بالايي دارند و نه كم‌فروشي اپراتورهاي همراه.
به گزارش ايسنا، در حالي كه پيش از اين مسئولان وزارت ارتباطات و شخص وزير همواره از عملكرد اپراتورها در اين زمينه دفاع كرده و اين‌گونه اعلام مي‌كرد كه از سوي سازمان تنظيم مقررات ارتباطات راديويي اين مسئله قابل بررسي است و اگر مشتركان مشكلي در اين خصوص دارند مي‌توانند موضوع را از سوي سامانه ۱۹۵ پيگيري كنند، در نهايت واعظي مطلبي را روي شبكه اجتماعي خود قرار داد و گفت: با توجه به مطالبي كه شما دوستان در پست‌هاي قبلي در خصوص وضعيت حجم اينترنت اپراتورها و نحوه محاسبه اعلام كرديد، كميته ويژه‌اي براي بررسي اين موضوع تشكيل شده است، لطفاً اطلاعات دقيق از مشكلات خود را به سامانه و شماره تلفن ۱۹۵ اعلام فرماييد.
البته رئيس سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان نيز اعلام كرده بود كه اين سازمان در خصوص كم‌فروشي اينترنت و احتمال تقلب اپراتورهاي تلفن همراه بررسي‌هايي انجام خواهد داد. اما پس از آن وزير ارتباطات در گفت‌وگويي با ايسنا تأكيد كرد كه تنها مرجع رسيدگي به تخلفات اپراتورها وزارت ارتباطات و سازمان تنظيم مقررات ارتباطات به شمار مي‌روند و اين صحبت‌ها از جانب هر فردي كه مطرح شده، بدون مطالعه صورت گرفته است.
در پيگيري آخرين وضعيت فعاليت‌هاي اين كميته وزير ارتباطات در پاسخ به رسانه‌ها تأكيد كرده بود: اولين گزارشي كه اين كميته از رصد آنلاين استفاده كاربران اينترنت داشته نشان مي‌دهد اتفاق ويژه‌اي در اين خصوص روي نداده و اين تنها احساس كاربر است كه اينترنتش زود تمام مي‌شود. در گذشته كاربران از يك بسته اينترنت بيشتر براي متن استفاده مي‌كردند اما امروز يك بسته اينترنت بيشتر براي دانلود ويدئو و حتي كتاب صرف مي‌شود.
وي با بيان اينكه تعداد كاربران اينترنت بسيار زياد است و دليلي براي كم‌فروشي اپراتورها وجود ندارد، خاطرنشان كرد: محاسبه استفاده كاربران از اينترنت دستي نبوده و هوشمند است و به همين دليل ما معتقد نيستيم كه كم‌فروشي صورت مي‌گيرد اما با اين حال به كاربران توصيه مي‌كنيم اپليكيشني كه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي براي نشان دادن ميزان مصرف اينترنت كاربران راه‌اندازي كرده است را دانلود كرده تا به صورت شفاف ميزان مصرفشان را رويت كنند.
در نهايت محمود واعظي در خصوص پيگيري‌هاي به عمل آمده درباره انتقادات مردم از پايان زودهنگام حجم بسته‌هاي اينترنتي اظهار كرد: بررسي‌هاي فشرده‌اي روي اين موضوع صورت گرفته و بررسي موارد انتخابي و همچنين شكاياتي كه در سامانه ۱۹۵ ثبت شده بود گوياي آن است كه اپراتورها هيچ‌گونه تخلفي در اين زمينه نداشته‌اند.
وزير ارتباطات در عين حال عنوان كرد: اينكه متأسفانه در برخي رسانه‌ها و روزنامه‌ها از اصطلاح حجم‌خوري استفاده مي‌شود تعبير درستي نيست. اكنون تمام امور اپراتورها به شكل هوشمند صورت مي‌گيرد و به شكل دستي نيست تا امكاني وجود داشته باشد تا حجم مصرف مشترك تغيير كند. ما در ابتدا احساس كرديم ممكن است در سيستم فروش اين اپراتورها مشكلي وجود داشته باشد اما پس از بررسي‌هاي صورت گرفته به اين قطعيت رسيديم كه هيچ مشكلي در اين زمينه وجود ندارد.
واعظي همچنين تأكيد كرد: آنچه باعث پايان زودهنگام حجم بسته‌هاي اينترنت مي‌شود، استفاده مشتركان از فايل‌هاي ويدئويي است كه حجم اينترنت را با سرعتي بسيار بالا به پايان مي‌رساند. استفاده از فايل ويدئويي در تمام دنيا حجم پهناي باند بالايي را مصرف مي‌كند.
بنابراين به نظر مي‌رسد آنچه نارضايتي كاربران را از به پايان رسيدن زودهنگام حجم اينترنت فراهم كرده است، دانلود فايل‌هاي ويدئويي است كه حجم‌هاي بالايي دارند و آنها به نحوي بايد اين استفاده را كنترل كنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار