کد خبر: 843332
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
شهادت 16 آتش نشان در حادثه پلاسكو توانست همگرايي براي سپري كردن آرام آخرين شب چهارشنبه سال نسبت به سال‌هاي قبل را صورت دهد.
شهادت 16 آتش نشان در حادثه پلاسكو توانست همگرايي براي سپري كردن آرام آخرين شب چهارشنبه سال نسبت به سال‌هاي قبل را صورت دهد. سخنگوي آتش نشاني تهران و سخنگوي اورژانس كشور تا زمان تنظيم خبر اعلام كردند كه نسبت به سال گذشته شب آرام تري سپري شد. رئيس بيمارستان شهيد مطهري هم شب گذشته گفت: از صبح سه مصدوم به بيمارستان منتقل شدند كه نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد مصدومان كاهش چشمگيري داشته است. در مدت مشابه سال قبل 30 مصدوم به اين بيمارستان منتقل شده بودند.
 
مجتبي خالدي، سخنگوي اورژانس كشور به خبرنگار ما گفت:از صبح روز سه شنبه تا لحظه تنظيم خبر 59 نفر (52 مرد و 7 زن) در سراسر كشور به علت حوادث چهارشنبه سوري مجروح شدند. وي گفت: تا اين لحظه فوتي گزارش نشده است. وي درباره دلخراش‌ترين حوادث گفت: در يكي از اين حوادث در اروميه پسري 22 ساله از ناحيه چشم به شدت آسيب ديده كه احتمال نابينايي وي وجود دارد. در همان شهر پسري ديگر دو انگشت دست خود را به خاطر ساخت مواد منفجره از دست داده است. وي در ادامه گفت: در حادثه‌اي ديگر در شهرك گلريز پسر جواني دو انگشت خود را از دست داد.  از وقوع حوادثي كه اخبار آن به رسانه‌ها راه يافتند انفجار ترقه‌هاي دست ساز در اصفهان بود كه پنج پسر جوان را مجروح كرد. اين حادثه البته صبح ديروز در زيرزمين خانه‌اي در شرق اصفهان اتفاق افتاد و خانه براثر شدت انفجار ويران شد.  در تهران هم ساعت ۱۸ و ۲۲ دقيقه وقوع يك انفجار در يكي از خانه‌هاي محله باغ آذري آتش نشانان را به محل حادثه كشاند. در جريان اين حادثه دو نفر از ساكنان مجروح و به بيمارستان منتقل شدند.  حادثه ديگري ساعت ۱۹ در يك ساختمان 5 طبقه در محله خيابان اول نيروي هوايي اتفاق افتاد. بررسي آتش نشانان بعد از حضور در محل نشان داد كه چهار جوان روي پشت بام در حال تهيه مواد محترقه بودند كه با اقدامات به موقع هر چهار نفر از محل خارج و تحويل اورژانس شدند.
 
از تبريز اما خبر رسيد كه در جريان ساخت نارنجك‌هاي دستي چشم چپ پسري 18 ساله تخليه شد و انگشت دست پسر 14 ساله هم قطع شد.  ساعت 18:10 هم وقوع انفجاري مهيب در خيابان مهديه اسلامشهر دو مرد 25 و 30 ساله را به شدت مجروح كرد. اين حادثه هم در جريان ساخت نارنجك‌هاي دست ساز رقم خورد و خانه مسكوني كه حادثه در آن رقم خورده بود ويران شد.  از شهرك ايوانكي هم خبر رسيد كه پسري نوجوان با انفجار ترقه دست ساز از ناحيه دست و شكم دچار سوختگي شد و به بيمارستاني در شهرستان گرمسار منتقل شد. آن گونه كه در خبرها آمده اين پسر 17 ساله عصر ديروز در حال آماده كردن مواد محترقه براي شب‌چهارشنبه سوري بود كه حادثه اتفاق افتاد.  در شهرستان اراك هم انفجار نارنجك دست‌ساز خانه‌اي را به صورت كامل تخريب كرد. در اين حادثه سه جوان به شدت زخمي و به بيمارستان ولي عصر منتقل شدند. اين حادثه ظهر ديروز در 30 متري شهرك علي بن ابي طالب (ع) شهرستان اراك رخ داد كه در جريان آن يك خانه ويران شد.
 
آخرين خبر
داغ پلاسکو آتش چهارشنبه سوري را سرد کرداميرحسين نوابي، پسري 14 ساله بود كه در جريان حادثه انفجار ترقه جان خود را از دست داد. اين حادثه در خيابان آقا‌نوري در جنوب تهران اتفاق افتاد. ابراهيم، يكي از شاهدان به خبرنگار ما گفت: حادثه ساعت 19 و 20 دقيقه اتفاق افتاد. اميرحسين و دوستانش در كوچه رستم‌خاني مشغول درست كردن نارنجك دست ساز بودند كه ناگهان حادثه اتفاق افتاد و امير حسين و پسر نوجوان ديگري مجروح و به بيمارستان ضياييان منتقل شدند. خيلي زود از بيمارستان خبر رسيد كه اميرحسين به علت شدت جراحت فوت شد. دوست اميرحسين هم از ناحيه دست به شدت آسيب ديده بود كه براي ادامه درمان به بيمارستان ديگري منتقل شد.
سرهنگ مرادي، رئيس كلانتري 161 ابوذر هم به خبرنگار ما گفت مأمورن پليس بعد از وقوع حادثه در محل حاضر شدند اما كودك به علت شدت جراحت جانش را از دست داده بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار