کد خبر: 843196
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
مرحله نخست لیگ شیرجه - ورزشگاه شهید شیرودی

ملی‌پوش شیرجه سطح لیگ برتر امسال را نسبت به سال‌های گذشته پایین‌تر دانست و دلیل آن را نبود رقابت و حساسیت اعلام کرد.

شهنام نظرپور در گفت‌وگو با ایسنا، سطح لیگ شیرجه امسال را نسبت به سال‌های گذشته پایین‌تر اعلام کرد و  افزود: ‌اسپانسرهای سال‌های گذشته از امسال بیشتر بود و همین امر منجر به کم شدن قراردادهای شیرجه روها شده بود. این افت قراردادها در صورتی رخ داده است که ما در بازی‌های آسیایی توانستیم مدال کسب کنیم و باید از ما بیشتر حمایت می شد. همه انتظاراتی که داشتیم بر عکس شد و نسبت به سال‌های گذشته حمایت ها کاهش یافت.

او همچنین در مورد رشد و پیشرفت لیگ شیرجه از نظر کیفی، اظهار کرد: با توجه به این که از نظر قرارداد ها و کیفیت لیگ شیرجه پیشرفتی نداشته است سه تا چهار شیرجه رو خوب و جوان در لیگ بودند. آنها از نظر فنی خوب بودند، اما نیاز به حمایت دارند تا بتوانند خود را به شرایط بهتری برسانند. اگر به اختلاف آنها با بزرگسالان نگاه کنید رکوردهای آنها اختلاف زیادی با ما داشتند که باید از نظر شرایط مالی آنها را کمک کنیم.

ملی‌پوش شیرجه با بیان این که مشکلات مدیریتی در لیگ شیرجه به مسائل مالی و بخش خصوصی مربوط است، ادامه‌ داد: در سال‌های گذشته تیم‌هایی مثل بانک پاسارگاد در لیگ شیرجه وجود داشتند و شرایط مالی این رشته بهتر بود. امسال بخش خصوصی در لیگ وجود نداشت و اگر بتوانیم این تیم‌ها و ‌اسپانسرها را به لیگ شیرجه جذب کنیم قطعا بعد رسانه‌ای این ورزش نیز پیشرفت خواهد کرد که مطمئناً مردم زیادی در این صورت به این ورزش روی خواهند آورد. کل شیرجه روهای ایران حدود 300 الی 350 نفر هستند که جای تاسف است و باید با تدابیر خوب این مشکل را بر طرف کرد.

نظرپور در مورد قهرمانی تیم نفت برای اولین در لیگ شیرجه، گفت‌: در تیم نفت فقط  من ملی‌پوش بودم که توانستم زیر نظر آقای میرابیان تمریناتم را ادامه‌ دهم. از شش ماده موجود در چهار ماده اول شدم و دو ماده دیگر مقام‌های دوم را به دست آوردم و خدا را شکر به مقام قهرمانی رسیدیم. به مسئولان تیم نفت هم گفتم که این اولین بار است که قهرمان لیگ می شوید مبلغ قراردادها را بالاتر ببرید،  ولی با توجه به نظر مسئولان با نظر من موافقت نشد.

مدال آور تیم‌ ‌ملی شیرجه در بازی‌های آسیایی سال گذشته در مواردی ادامه‌ همکاری خود با تیم نفت در سال بعد نیز، خاطر نشان کرد: عضو تیم در تیم نفت به دلیل نبود تیم‌های خوب در لیگ برتر  بود و امیدوارم در سال‌های بعد تیم‌های خوبی به لیگ شیرجه بیایند و بتوانیم موفقیت‌های بیشتری را شاهد باشیم. قرارداد چهار یا پنج میلیون در شان یک ملی‌پوش نیست باید به این مسائل فکر کرد.

او در ادامه‌ ‌اضافه کرد: به احتمال زیاد من در تیم‌ ‌ملی نباشم، اما با تمام نیرو تمرینات خود را ادامه‌ می‌دهم تا بتوانم در اردوهای تیم‌ ‌ملی که برای بازی‌های کشورهای اسلامی برگزار می‌شود، حاضر شوم.

نظرپور با بیان این که شالکه اصلی لیگ شیرجه تیم‌های شهرستانی هستند تاکید کرد: سازنده لیگ  برتر شیرجه تیم‌های شهرستانی هستند و هر ساله در رده‌های پایه نتایج خوبی را کسب می‌کنند، اما وقتی به رده‌های بالاتر می آیند به دلیل حمایت‌های کم نمی‌توانند به موفقیت‌های خود ادامه‌ دهند و از چرخه شیرجه کشور خارج می‌شوند که باید به این مسائل توجه کرد.

هچنین در رده‌های پایه فقط 9 یا چهار حرکت با ورزشکاران جوان را آموزش می‌دهیم  که بتوانیم در رقابت‌های کشوری نتایج خوبی بگیریم و وقتی به میادین بین‌المللی می رویم شیرجه روها سطح کافی را ندارند و همین امر باعث کسب نتایج ضعیف می‌شود و باید این مساله مد نظر باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار