کد خبر: 843111
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
رئيس قوه قضائيه:
رئيس قوه قضائيه با تقدير از تلاش‌هاي قضات، کارکنان، مديران و مسئولان قضايي از تشديد حملات دشمنان به قوه قضائيه در سال 95 خبر داد...
رئيس قوه قضائيه با تقدير از تلاش‌هاي قضات، کارکنان، مديران و مسئولان قضايي از تشديد حملات دشمنان به قوه قضائيه در سال 95 خبر داد و تأکيد کرد: اين حجم از حملات به دستگاه قضايي نشان مي‌دهد که ما در برخورد با مفاسد اجتماعي و اقتصادي و جريان نفوذ راه درستي را پيموده‌ايم و قطعاً اين مسير را با قاطعيت بيشتر ادامه خواهيم داد.
 
به گزارش اداره کل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله آملي‌لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي، با اشاره به فرمايش‌هاي اخير مقام معظم رهبري در جمع مسئولان اردوهاي راهيان نور و همچنين اعضاي مجلس خبرگان، دو نکته را مورد توجه قرار داد و تصريح کرد: يکي از مهم‌ترين مسائلي که از سوي رهبر معظم انقلاب مورد تأکيد قرار گرفت، لزوم توجه به مسئله فرهنگ و طراحي‌هاي دشمن در اين زمينه بود.
 
همه ما بايد باور کنيم که استحاله فرهنگي يک واقعيت است و دشمن اين هدف را با جديت دنبال مي‌کند. بر همين مبنا همگي موظفيم که با تمام وجود و در راستاي عمل به موازين ملي، ديني و اخلاقي خود در مقابل اين هجمه سنگين بايستيم و فراموش نکنيم که امروز دشمن به خوبي مي‌داند که ديگر از طريق جنگ سخت نمي‌تواند ملت ما را به زانو در آورد و به همين دليل با هجمه‌هاي فرهنگي از طريق ابزارهاي تبليغاتي جديد، براندازي نرم را دنبال مي‌کند.
   
شاخص‌هاي ما، مبتني بر نگاه ليبرالي نيست
رئيس دستگاه قضايي همچنين با اشاره به تأکيد رهبر معظم انقلاب بر لزوم مسئوليت‌پذيري مسئولان در نشست با اعضاي مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: طبق سخن رهبر معظم انقلاب، اختلاف سليقه در نظام جمهوري اسلامي در حد خود ايرادي ندارد، اما مهم معيارهايي است که بر اساس آنها بايد برخي تعارضات را رفع کرد. اين معيارها در واقع همان محکمات انقلاب هستند که مصاديق بارز آن را مي‌توان در کلام امام راحل و مقام معظم رهبري(مدظله العالي)‌ يافت. رئيس قوه قضائيه با انتقاد از برخي رو در بايستي‌ها و شرمندگي‌ها از اجراي احکام نوراني اسلام به بهانه‌هاي مختلف نظير مسائل حقوق بشري و غيره تصريح کرد: شاخص ما براي حقوق بشر، شاخص‌هاي مبتني بر نگاه مضمحل و منحط فرهنگ ماترياليستي و ليبراليستي نيست بلکه حقوق بشر در چارچوب دغدغه‌هاي انسان مومن که دل در گرو حضرت حق تعالي دارد براي ما قابل فهم است.
آيت‌الله آملي‌لاريجاني تأکيد کرد: همه دستگاه‌ها به ويژه دستگاه‌هاي نظارتي مانند شوراي نگهبان، مجلس شوراي اسلامي، قوه قضائيه و از همه مهم‌تر دستگاه اجرايي بايد در مسير تحقق احکام اسلام قدم بردارند و بر اين اساس نبايد مديراني به کار گماشته شوند که احکام و معيارهاي اسلامي را از صميم قلب قبول ندارند و براي اجراي آن همت نمي‌گمارند.
   
نگاه ما نبايد به دست و زبان دشمن باشد
رئيس دستگاه قضا با تأکيد بر لزوم احساس سيادت فرهنگي طبق تأکيدات مقام معظم رهبري خاطرنشان کرد: بازگشت همه فرمايش‌ها و تأکيدات رهبر معظم انقلاب به اين نکته محوري است که بنيان انقلاب اسلامي بر اعتقاد به اسلام و اعتماد به مردم نهاده شده و نگاه ما نبايد به دست و زبان دشمن باشد.  آيت‌الله آملي‌لاريجاني در ادامه سخنان خود با اشاره به شدت حملات به دستگاه قضايي در سال 95 تصريح کرد: اين هجمه‌ها در سالي که به پايان آن نزديک مي‌شويم بسيار تشديد شد؛ امروز باور ما اين است که اگر برخوردهاي قوه قضائيه با انواع مفاسد، سلطه سلطه‌گران، فتنه فتنه‌گران و نفوذ دشمنان، قاطع و مؤثر نبود شاهد اين حملات نبوديم. رئيس دستگاه قضايي با بيان اينکه به هيچ عنوان منکر برخي کاستي‌ها و نواقص نيستيم، به برخي کمبودهاي دستگاه قضايي در زمينه نيرو، امکانات و اعتبارات اشاره کرد و افزود: با وجود همه اين کمبودها خدمات قابل توجهي به مردم ارائه شده است. وي با بيان اينکه قضات شريف و کارکنان قوه قضائيه به هيچ عنوان در برابر حملات دشمنان و برخي کمبودها منفعل نخواهند شد و قاطع‌تر از هميشه وظيفه اصلي خود را که همان دادرسي عادلانه و احقاق حقوق مردم است به خوبي انجام خواهند داد، از مقام معظم رهبري به واسطه توصيه‌ها، بيانات و ارشاداتشان قدرداني و از همه کساني که به نحوي در تقويت و کمک به قوه قضائيه گام برمي‌دارند تقدير و تشکر کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار