کد خبر: 843030
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در سال 95 و با پیگیری استاندار اردبیل و مسؤولان دلسوز، صاحبان 129 طرح صنعتی بیش از 143 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید گرفتند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سید حامد عاملی در آخرین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور استاندار اردبیل در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: ما امسال سعی کردیم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به همه درخواست‌های متقاضیان در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پاسخ دهیم به طوریکه امسال بیش از 500 پرونده در این سازمان مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در مجموع امسال 129 طرح صنعتی با رقم 143 میلیارد تومان از تسهیلات رونق تولید بهره‌مند شدند، تصریح کرد: 20 مصوبه باقی مانده که امیدواریم بانک‌های ملی، ملت، سپه، صادرات، تجارت، توسعه صادرات و بانک آینده به این درخواست‌ها و مصوبات با پرداخت تسهیلات جواب مثبتی بدهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه در حوزه نظارتی نیز از 83 واحد تولیدی بازدید انجام شده است، گفت: در 72 مورد تسهیلات در محل خود هزینه شده و 11 مورد نیز در حال پیگیری است.

عاملی با بیان اینکه در این واحدها 366 اشتغال جدید اتفاق افتاده است، افزود: در این راستا 350 تثبیت اشتغال نیز به نتیجه رسیده است.

وی به مصوبه اخیر دولت در بخشودگی سود و جرایم تسهیلات پرداخت شده در سال‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: اکثر بانک‌های استان این بخشودگی جرایم و سود تسهیلات را در ارقام زیر 100 میلیون تومان آغاز کردند اما در حوزه صنعت به دلیل عدم اطلاع‌رسانی کمترین درخواست را در این زمینه شاهد بودیم که امیدواریم با اطلاع‌رسانی بانک‌ها زمینه بخشودگی سود و جرایم دریافت‌کنندگان تسهیلات حوزه صنعت فراهم آید.

عاملی اضافه کرد: باید واحدهای تولیدی از فرصت فراهم شده تا پایان سال در بهره‌مندی از این مزایا استفاده کنند که با ارسال پیامک به صاحبان واحدهای تولیدی قطعاً آنها در جریان این بخشودگی‌ها قرار می‌گیرند.

بهره‌مندی 170 طرح کشاورزی از تسهیلات رونق تولید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز اظهار کرد: ‌در حوزه کشاورزی در بخش دام و طیور برای 142 طرح، مرغداری 77 طرح، پرواربندی گوساله 22 طرح، گاو شیری 15 طرح، پرواربندی بره 15 طرح و دو مرکز جمع‌آوری شیر در مجموع تسهیلات پرداخت شده است.

عدیل سروی تصریح کرد:‌ در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی 18 طرح از 26 میلیارد تومان تسهیلات بهره‌مند شده‌اند و در حوزه تولیدات گیاهی نیز 9 طرح به ارزش 25 میلیارد تومان، در بحث تولید محصولات گلخانه‌ای، زراعت مکانیزه و تولید بذور از این تسهیلات استفاده کردند.

وی گفت:‌ در مجموع 170 طرح در بخش کشاورزی با رقم 92 میلیارد تومان از تسهیلات رونق تولید استفاده کردند.

در این جلسه به مشکلات تعدادی از واحدهای تولیدی نیز رسیدگی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر