کد خبر: 842995
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
شهردار مجن:
شهردار مجن گفت: با حضور گردشگران خارجی در مجن و بازدید از مکان های تاریخی و با ارزش این شهر، صنعت گردشگری این شهرستان رونق گرفته است.

مجید آقایی با اشاره به دیدار یک گروه از گردشگران کشورهای اروپایی در چند روز گذشته از مجن، افزود: این گردشگران از مناطق زیارتی ، تفریحی و گردشگری مجن مانند امام زاده ابراهیم(ع) ، بافت تاریخی و مرکز تولید صنایع دستی ' یال مرزی ' و مرکز کارآفرینی شهرداری بازدید نمودند.
وی افزود: آشنایی با فرهنگ مردم مجن ودیدن آبشار طبقاتی تنگه داستان ، بافت تاریخی و پلکانی ،چشمه هفت رنگ ، منطقه گردشگری فرحزاد وباغ های سرسبز این شهر هرساله تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به این منطقه می کشاند .
شهردار مجن گفت: برای احیای صنایع دستی این منطقه ، شهرداری از سال 93 کارگاه صنایع دستی را راه اندازی کرده است که استادان هر رشته هر روز در دو نوبت به آموزش علاقمندان به این صنایع می پردازند.
وی از راه اندازی کانون های بوم گردی با کمک بخش خصوصی دراین شهر خبرداد و گفت: این کانون ها با استقبال از گردشگران ، آن ها را با مناطق دیدنی مجن آشنا کرده و زمینه اسکان موقت آن ها را نیز در بافت تاریخی فراهم می کنند.
آقایی گفت: این کار موجب احیای بافت با ارزش تاریخی ، جلو گیری از تخریب آن ، جلو گیری از کوچ مردم و ایجاد اشتغال و درآمدزایی می شود.
وی گفت: همچنین برای راهنمایی گردشگران ، محل هایی در ورودی شهر مجن راه اندازی شده که در طول سال آماده خدمت رسانی هستند.
وی از تنطیم، تفاهم نامه ساماندهی و احیای بافت تاریخی شهر مجن ، با اداره کل مسکن و شهرسازی استان سمنان هم خبرداد و گفت: زنده سازی بافت تاریخی و با ارزش این شهر و مرمت آن برای جریان یافتن زندگی در بافت، حفاظت و مرمت آن با کمک و مشارکت مردم ازاهداف این طرح است .
آقایی ادامه داد: شهرداری عملیات کف سازی محدوده بافت تاریخی را از چند سال پیش آغاز کرده است .
وی افزود : عملیات سنگ فرش بیشتر خیابان های بافت تاریخی برای حفظ سکونت مردم در آن محدوده و جلوگیری ازخروج مردم تکمیل شده است.
آقایی گفت:برای کف سازی و نمای ساختمان های بافت تاریخی هم ، شهرداری تاکنون نشست هایی را با اداره های مربوط و مردم برگزار کرده و پیگیری های لازم را انجام داده است.
شهردار مجن خاطرنشان کرد: اجرای طرح بدنه سازی و کف سازی محور کوچه مسجد جامع شهر از اهداف این تفاهم نامه است .
وی گفت: طول مسیر مورد نظر حدود 400متر است که طرح آن از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری استان تهیه می شود .
آقایی گفت: کف سازی محور مورد نظر توسط شهرداری و بدنه سازی آن هم از سوی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی انجام خواهدگرفت .
شهرتاریخی مجن که به ماسوله کویر معروف است ، در 35 کیلومتری شمال غربی شاهرود واقع شده و حدود6 هزار نفر جمعیت دارد.
بافت قدیمی این شهر بربلندای کوهی قرار گرفته که بام هرخانه حیاط خانه بالاتر است و به همین خاطر ماسوله کویر به آن گفته می شود.
در تپه های مجاور این شهر قلعه هایی وجود دارد که کارشناسان قدمت آن ها را نزدیک به سه هزار سال می دانند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار