کد خبر: 842920
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
برنامه «روزنه» شبکه چهار سیما 5 مستند جذاب و دیدنی را برای پخش در روزهای پایانی سال 95 تهیه و تدارک دیده است.
به گزارش«جوان» به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما:واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما هر روز ساعت 15 مجموعه مستندهای خارجی را در قالب برنامه "روزنه" نمایش می دهد؛این واحد برای روزهای  پایانی سال 95 از 23 تا 27 اسفند به ترتیب مستندهای توسعه سبز پکن، مستندهای رابط حیوانات،ایده های بزرگ، هسته زمین، و پرونده پلوتو را به روی آنتن می برد.

مستند «توسعه سبز پکن » به بررسی ساخت فضای مناسب بازیهای المپیک پکن بر اساس ایده های زیست محیطی اختصاص دارد .

«رابط حیوانات» روایت آنا زن جوانی است که ادعا می کند می تواند با حیوانات ارتباط برقرار کند و مشکلات آنها را بمی شناسد و در حل آنها کمک کند .

در مستند «ایده های بزرگ » مخاطبان با "لئوناردو ساسکیند" یک فیزیکدان برجسته آمریکایی آشنا می شوند که استاد دانشگاه استنفورد است و در چند مبحث فیزیک نظری از جمله کرومودینامیک کوانتومی و اصل هلوگرافیک شهرت دارد . در این برنامه او در سمیناری به مبحث مربوط به دوام و بقای اطلاعات و ماهیت سیاه چاله ها می پردازد و نظریه هلوگرام بودن زمین را مطرح می کند .

"هسته زمین" روایت تلاش دانشمندانی است که برای پی بردن به اسرار هسته زمین می کوشند تا آن را در آزمایشگاه هایشان بازسازی کنند .

«پرونده پلوتو» در این مستند دانشمندی آمریکایی بنام "نیل" به تاریخچه کشف دورترین سیاره منظومه شمسی بنام پلوتو و تلاش عده ای از دانشمندان برای اثبات این نکته که پلوتو به دلیل ویژگیهایش جزء سیارات محسوب نمیشود اشاره می نماید .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار