کد خبر: 842867
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
شهردار اصفهان :
در راستای توسعه فضای سبز حجمی از ابتدای سال جاری تاکنون 550 هزاراصله درخت در شهر اصفهان کاشته شد.

 شهردار اصفهان در آیین درختکاری اصحاب رسانه و روابط عمومی های شهر اصفهان گفت: امسال در هفته درختکاری با مشارکت شهروندان در تمامی مناطق و محلات شهر اقدام به کاشت درخت انجام شدوما سعی بر آن داریم با توجه به آلایندگی ها سرانه فضای سبز اصفهان را بالاببریم .


مهدی جمالی نژاد با تاکید بر اینکه اگر هر شهروند یک درخت بکارد در واقع 2 میلیون درخت در شهر اصفهان کاشته می شود، افزود: البته پس از کاشت درخت، حفظ و نگهداری از آنها بسیار اهمیت دارد از این رو اهالی رسانه باید مردم را به حفظ و نگهداری از درختان تشویق کنند.


وی با بیان اینکه درختکاری مهمترین عامل در تلطیف هوای شهر است، تصریح کرد: رسانه ها باید تلاش کنند با فرهنگ سازی مردم را با درختان آشتی دهند تا آنها کاشت و حفظ درخت را یک فریضه بدانند و در نگهداری آن کوشا باشند.
جمالی نژاد با اشاره به از ابتدای سال جاری تا پایان آبانماه 370 هزار اصله درخت در شهر اصفهان کاشته شده است، ادامه داد: در هفته جاری نیز 208 هزار اصله درخت از سوی شهرداری در شهر کاشته شده است ، همچنین 70 هزار اصله به درخواست مردم در باغچه های منازل و 30 هزار اصله به درخواست پادگان ها کاشته شد.
وی با تاکید بر اینکه در مجموع در هفته درختکاری 308 هزار اصله درخت در سطح شهر اصفهان کاشته شده است، گفت: در راستای توسعه فضای سبز حجمی از ابتدای سال جاری نیز تاکنون 550 هزار اصله درخت در شهر اصفهان کاشته شد.


شهردار اصفهان تاکیدکرد: با توجه به وضعیت کمبود آب در شهر از گونه های مقاوم به خشکی و متناسب با اقلیم اصفهان استفاده شده است.


جمالی نژاد با اشاره به اینکه امروز نیز در ورودی نمایشگاه اصفهان 200 اصله نهال از سوی اهالی رسانه کاشته شد، افزود: فضای نمایشگاه 17 هکتار است که 5 هکتار از فاز اول به فضای سبز اختصاص یافته است.
گفتنی است این مراسم امروز به یاد شهید عرصه روابط عمومی و رسانه شهید محسن خزایی به همت شهرداری اصفهان در محل اجرای پروژه نمایشگاه بین المللی اصفهان انجام شد

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار