کد خبر: 842786
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
خودنمايي نسل جديد مربيان در ليگ جزيره
ونگر و مورينيو به روزهاي پاياني مربيگري‌شان نزديک شده‌اند؟ اين سؤالي است که با توجه به نتايج آرسنال و منچستر پيش آمد...
ونگر و مورينيو به روزهاي پاياني مربيگري‌شان نزديک شده‌اند؟ اين سؤالي است که با توجه به نتايج آرسنال و منچستر پيش آمد و اين دوسرمربي کارکشته ليگ برتر، حالا پايين‌تر از چهار سرمربي مدرن ليگ برتر قرار دارند و به نظر مي‌رسد بايد جايشان را به جوان‌تر‌ها بدهند.
  
مربيان جوان بالاتر از با تجربه‌ها
فصل اخير را بايد سال تجمع بهترين مربيان جهان در ليگ برتر دانست. پپ گوارديولا، سيتي را تبديل به تيمي جذاب کرده است و کونته نيز که با ساختن ايتاليايي مقتدر به‌رغم فقر ستاره در يورو 2016 و بازگشت يووه به جمع مدعيان مورد تمجيد قرار گرفته بود، چلسي فوق‌العاده‌اي روانه ليگ کرده است.
 
اين دو سرمربي بزرگ، به جمع يورگن کلوپ که در گذشته، شکستن انحصار بايرن در بوندس‌ليگا را در کارنامه داشت و همچنين پوچتينو که در چهار سال اخير کارنامه فوق‌العاده‌اي در ساوتهمپتون و تاتنهام داشته اضافه شده‌اند. چلسي تحت هدايت کونته، در حال حاضر با 10 امتياز برتري نسبت به نزديک‌ترين رقيب خود، شانس اول قهرماني در ليگ برتر محسوب مي‌شود و يادآور خاطرات شيرين مورينيو در سال‌هاي اول حضور روي نيمکت آبي‌هاي لندن شده است.
پوچتينو که تيمش از لحاظ خرج و مخارج در رتبه ششم تيم‌هاي ليگ برتريست، در حال حاضر با تاتنهام بر جايگاه دوم تکيه زده و از لحاظ ميدان دادن به بازيکنان جوان نيز گوارديولا تيمي رو به پيشرفت را مهيا کرده است. اگرچه به نظر روزهاي ابتدايي براي سرمربي کاتالاني سيتي آسان نبود، اما نشانه‌هاي بارزي از پيشرفت در تيم او به وضوح ديده مي‌شود. استفاده از ستارگاني مثل سانه، استزلينگ و گابريل ژسوس و تغييرهاي تاکتيکي مانند دفاع از جلو و افزايش سرعت حملات تا زمان مصدوميت گابريل آنها را تبديل به تيمي غيرقابل توقف کرده بود. اگرچه ليورپول با کلوپ افت محسوسي را در سال جديد تجربه مي‌کنند، اما آنها رکورد فوق‌العاده‌اي برابر شش تيم بالاي جدول دارند و در هر دو ديدار رفت و برگشت برابر آرسنال پيروز شده و مقابل شياطين‌سرخ به تساوي رسيده‌اند.
  
با مورينيو منچستر مدعي نشد
از زمان جدايي سرالکس فرگوسن در سال 2013، از مورينيو و ونگر به عنوان بزرگ‌ترين جانشينان او براي تبديل شدن به بهترين مربي ليگ برتر ياد مي‌شد، اما بدون بر جاي گذاشتن اثري بزرگ، فرصت آنها ديگر رو به پايان است. آقاي خاص به‌رغم کسب قهرماني با چلسي در فصل 2014، مدت کوتاهي بعد از سمت هدايت آبي‌هاي لندن برکنار شد و حالا بر صندلي فرگي در اولدترافورد تکيه زده است. اگرچه يونايتدها از ماه اکتبر شکستي را پذيرا نشده‌اند و هفته گذشته نيز با غلبه بر ساوتهمپتون فاتح جام اتحاديه شدند، اما يونايتد هنوز هم فاصله زيادي با تبديل شدن به يک تيم مدعي دارد. آخرين باري که شياطين سرخ با فرگي فصل را در رتبه ششم به پايان رساندند، سال 1991 بود که البته در همان فصل يونايتد موفق شد به قهرماني مسابقات جام برندگان اروپا نيز دست پيدا کند و شايد تنها اتفاقي که باعث شود در انتها کارنامه شياطين در فصل جاري نااميدکننده نباشد، قهرماني آنها در رقابت‌هاي ليگ اروپاست. اگرچه تيم مورينيو فوتبالي به مراتب هجومي‌تر از منچستريونايتد تحت هدايت فان خال بازي مي‌کند، اما آنها قادر به زدن گل به اندازه کافي نيستند. مورينيو که موفقيت‌هاي خود در پورتو، چلسي و اينتر را مديون ساختاري منظم و دقيق در خط دفاعي خود بود، حالا به نظر رموز اسرارآميز خود را در کسوت مربيگري يونايتدها فراموش کرده است. ايده ابتدايي، بازگشت به دوران طلايي فرگوسن با هدايت مورينيو بود و به همين دليل، بودجه‌اي 153ميليون يورويي در تابستان امسال براي خريد ستارگان استفاده شد.
 
ونگر در خط پايان
اما همين رويه سال‌هاي سال است که در مورد آرسن ونگر، سرمربي فرانسوي توپچي‌ها در حال تکرار است. شکست سنگين در اميترتيس برابر بايرن و حذف با نتيجه 2 بر 10 در مجموع دو ديدار، بيانگر روزهاي پاياني او در آرسنال است. در روزهاي عصبانيت فراوان هواداران و رسانه‌ها، ونگر همچنان در حال جنگيدن است و قطعاً روزي که او خبر بازنشستگي خود را اعلام کند، اين لجاجت مورد تحسين همگان قرار خواهد گرفت. بعد از يکي از تلخ‌ترين شکست‌هاي دوران مربيگري برابر بايرن، احتمالاً ونگر نيز مجبور به استفاده از راهکارهاي مورينيو است و او نيز ترجيح داده به جاي بررسي دلايل شکست در خانه، روز چهارشنبه شاهد بازگشت رؤيايي بارسا برابر پاري‌سن‌ژرمن در نوکمپ باشد. فرداي شکست خانگي برابر ژرمن‌ها، ونگر دو عامل بازيکنان بزرگ حريف و داوري را فاکتورهاي اصلي اين نتيجه اسفناک قلمداد کرد و اين در حالي است که يکي از معدود بازيکنان بزرگ وي، الکسيس سانچس نيز راه خروج را در پيش گرفته و ونگر در حل اين پرونده نيز ناکام مانده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار