کد خبر: 842758
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴
رئيس اتاق بازرگاني تهران با تأكيد بر اينكه موافق افزايش نرخ ارز نيستيم، گفت: ارز چند نرخي رانت به وجود مي‌آورد.
مسعود خوانساري در نشست پايان سال اعضاي هيئت رئيسه اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران، با بيان اينكه تمام تلاش ما اين بوده كه در سال جديد و سال قبل بتوانيم اتاق بازرگاني چابك داشته باشيم، گفت: يكي از مهم‌ترين وظايف ما صدور كارت بازرگاني است و همانطور كه مي‌دانيد پروسه صدور كارت يك معضل بود كه در اين راستا، تلاش‌هاي زيادي صورت گرفت.
وي با اشاره به اينكه مهم‌ترين اقدام اتاق تهران، شفافيت و ساده‌تر كردن صدور كارت بود، اظهار داشت: در حال حاضر كارت‌هاي بازرگاني در كمتر از ۲۴ ساعت صادر مي‌شود و به دليل ايجاد اقداماتي براي شفاف‌سازي در صدور كارت، كمتر كارت‌هاي يكبار مصرف در اتاق تهران مي‌بينيد.
رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران با اعلام اينكه در حال حاضر، بيش از ۵۰ درصد تمديد كارت‌هاي بازرگاني به صورت غيرحضوري انجام مي‌گيرد، افزود: اميدواريم در سال جديد، بيش از ۹۰ درصد از تمديد كارت‌هاي بازرگاني به صورت غيرحضوري انجام شود.
خوانساري ادامه داد: موضوع آموزش كارت‌هاي بازرگاني از سوي اتاق تهران پيگيري شد و اين كلاس‌ها براي افرادي كه قصد دريافت كارت بازرگاني دارند، اجباري شده است كه همين امر، موجب ۲۰ درصد ريزش براي درخواست كارت بازرگاني شد، همچنين از ۱۰ روز گذشته، سايت مجازي آموزش راه‌اندازي شده است.
وي به توافق با سازمان فني و حرفه‌اي اتريش براي آموزش‌هاي مهارتي اشاره كرد و گفت: آموزش‌هاي متعددي از طريق مجازي و حضوري پيش‌بيني شده است كه امتياز اتاق تهران همين آموزش‌هايي است كه براي اعضا در نظرگرفته است.
رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران با اشاره به مديريت تشكل‌ها، اظهار داشت: امسال موضوعي كه دنبال كرديم، هويت‌بخشي بيشتر به بخش خصوصي بود، زيرا متأسفانه پس از انقلاب، بخش خصوصي لطمه زيادي ديد و تصور اين بود كه بخش خصوصي يك عامل ضد‌ارزشي است، خوشبختانه با برگزاري همايش امين الضرب، پيگيري هويت‌بخش خصوصي آغاز شد.
خوانساري با بيان اينكه در حوزه تأمين اجتماعي مشكلات زيادي داريم كه در حال حاضر بخشي از اين مشكلات حل شده است، گفت: در آخرين جلسه شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي، سازمان تأمين اجتماعي موضوع بازرسي كارگاه‌ها را تا يكسال پذيرفت، در حالي كه ما معتقديم اين بايد به شش ماه كاهش يابد.
وي با اشاره به اينكه در موضوع دريافت ماليات از خريد و فروش‌هاي بخش توليد و صنعت هم تلاش كرديم كه بازرسي سازمان تأمين اجتماعي فقط از حقوق و دستمزد باشد كه به نتيجه رسيد، افزود: در تلاشيم كه تركيب هيئت بازرسي و تجديد نظر هم تغيير كند كه فكر مي‌كنم به زودي به نتيجه برسد.
  رئيس اتاق بازرگاني تهران با انتقاد از تك نرخي بودن نرخ ارز گفت: در سه هفته اخير ديدگاه‌هاي عجيبي مطرح شد مبني بر اينكه تك نرخي بودن ارز، موجب ايجاد رانت مي‌شود، در حاليكه اين چند نرخي بودن ارز است كه رانت مي‌آورد.
خوانساري با بيان اينكه در برخي مواقع كه دولت توان تأمين ارز را در بازار ندارد، فنر فشرده رها شده و با افزايش نرخ مواجه مي‌شويم، افزود: اگر ارز قيمت واقعي خود را پيدا كند، اين مشكلات ايجاد نمي‌شود. ما موافق افزايش نرخ ارز نيستيم، اما معتقديم كه ارز بايد نرخ واقعي داشته باشد.  وي با بيان اينكه اميدواريم در سال آينده هم بايد دولت موضوع ارز را دنبال كند، گفت: اتاق تهران براي سال آينده ۱۲ هدف مهم را دنبال مي‌كند كه در نخستين جلسه هيئت نمايندگان سال آينده اين اهداف تصويب مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار