کد خبر: 842715
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل:
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید 6 هزار و 30 تن عسل در این استان در سال جاری خبر داد.
به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،بهلول تکلوی در جلسه ستاد گرده افشانی زنبور عسل استان اظهار کرد: تعداد زنبور داران استان سه هزار و 859 نفر می باشد و صنعت زنبورداری برای پنج هزار و 850 نفر ایجاد اشتغال کرده است.
وی اظهار کرد: حمایت از این قشر اعم از اعطای تسهیلات کم بهره و ایجاد زمینه های لازم برای برخورداری آنها از آخرین دستاوردهای علمی و فنی از طریق کلاس های آموزشی و ترویجی می تواند بستر مناسبی برای همکاری تنگاتنگ آنها با باغداران استان کند.
وی گفت: گرده افشانی اصولی و موثر زنبور عسل در باغ های میوه استان حائز اهمیت است زیرا 93 درصد گرده افشانی در باغ های میوه از طریق زنبور عسل صورت می گیرد.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: با اتحادیه باغداران شهرستان مشگین شهر هماهنگی شد تا در قالب برنامه منظم و دقیق همه آنها را گرد هم آورند و کلاس های کوتاه مدت ترویجی و توزیع بروشور مورد آموزش‌های فنی و تخصصی قرار دهند.
تکلوی بیان کرد: هدف از تشکیل ستاد گرده افشانی در استان را برنامه ریزی برای استفاده بهتر از صنعت زنبور داری ، فراهم کردن تسهیلات برای حمایت از زنبورداران و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز ناهماهنگی در اجرای برنامه های از پیش تعیین شده دانست.
جاوید صحرایی مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه با تشریح اهمیت همکاری تنگاتنگ باغداران و زنبورداران در تولید بهینه محصولات سردرختی افزود: تلاش ها باید بر بالا بردن سطح اطلاعات علمی وفنی باغداران و زنبورداران متمرکز شود.
وی گفت: با اجرای برنامه های متنوع رادیویی و تلویزیونی بویژه استفاده از ظرفیت ها و توان بالقوه صنعت انیمیشن نکته های کلیدی در زنبور عسل را باید از طریق سیمای مرکز اردبیل به اطلاع مخاطبان برسانیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر