کد خبر: 842688
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
امام جمعه موقت ارومیه:
امام جمعه موقت ارومیه گفت: بزرگترین تکلیف مسلمانان در دوران غیبت امام زمان خواندن نماز جمعه است و به هیچ چیزی به اندازه خواندن نماز جمعه در اسلام تکلیف نشده است.

به گزارش جوان از ارومیه آیت الله شریعتی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه اظهار داشت: نماز جمعه یکی ازآئین‌های عبادی سیاسی مسلمانان است که همواره برخواندن آن تاکید ویژه‌ای شده است.

وی به فضیلت‌های نماز جمعه اشاره کرد وگفت: طبق روایت واحدایث روز جمعه آقای روزهای هفته است وانجام هر عبادتی در این روزثواب چندین برابری نسبت به سایر روزها را دارد.

امام جمعه موقت ا‌رومیه  با بیان اینکه اگر نماز جمعه همانند سفارش ائمه وبزرگان دین اسلام انجام شود فضیلت زیادتری دارد گفت:بعد سیاسی نماز جمعه بسیار بالاتر از بعد عبادی آن است وبه رخ کشیدن وحدت مسلمانان در این روزاز اهداف اصلی نماز جمعه به شمار می رود.

وی اظهار کرد: بزرگترین تکلیف مسلمانان در دوران غیبت امام زمان  خواندن نماز جمعه است و به هیچ چیزی دراسلام به اندازه خواندن نماز جمعه تکلیف نشده است.

شریعتی با بیان اینکه مرحوم علامه مجلسی به دورکن مهم وحدت در میان مسلمانان در کتاب بحارالانوار تاکید کرده است تصریح کرد: قبله مسلمین وتبعیت از امامت دورکن اصلی وحدت مسلمانان در نماز جمعه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر