کد خبر: 842619
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳
آيت‌الله امامي كاشاني:
ولي امر، فرهنگ اصيل اسلامي را احيا و در برابر هجمه‌هاي دشمن مقابله مي‌كند و نمي‌پذيرد كه مردم هجوم و تهديدات دشمن را بپذيرند يا در مقابل آن انفعال داشته باشند.
آيت‌الله امامي كاشاني خطيب جمعه تهران در خطبه دوم نماز با اشاره به ديدار اعضاي مجلس خبرگان رهبري با رهبر معظم انقلاب و با بیان اينكه مجلس خبرگان وظيفه مهمي دارد و آن كشف ولي امر است گفت: بعد از شهادت امام حسن عسكري‌(ع) در سال 260 هجري، حضرت مهدي‌(عج) در سن پنج سالگي به مقام امامت رسيدند و چهار نايب خاص داشتند كه اين چهار تن حدود 69 سال نيابت و با مردم ارتباط داشتند تا مسئله غيبت براي جامعه اسلامي جا بيفتد و مردم براي غيبت طولاني آماده شوند.

آيت‌الله امامي كاشاني با اشاره به اينكه در زمان غيبت كبري خيلي از انسان‌ها از فضايل انسانيت سقوط مي‌كنند و زمين پر از ظلم و جور مي‌شود، گفت: حضرت مهدي‌(عج) به آخرين نايب خود فرمودند بعد از تو زمان غيبت خاصه تمام و غيبت عامه شروع مي‌شود و در نيابت عامه هم كسي نمي‌تواند بگويد مرا مشاهده كرده است كه البته مقصود از مشاهده به معناي تشرف‌هاي گاه و بيگاه نيست، چراكه انسان‌هاي بزرگي تشرف پيدا كرده‌اند، بلكه مقصود اين است كه ديگر نايبي از سوي امام با مردم در ارتباط نخواهد بود. وي افزود: در غيبت كبري نايب عام داريم و فقها و فقيه عادل زعامت امور را به دست مي‌گيرند و مجلس خبرگان ولي فقيه را كشف مي‌كند آن هم نه فقط در حد فقاهت كه مجتهد جامع الشرايط باشد و نه فقط در حد عدالت و تقوا بلكه تدبير، برنامه ريزي، توجه به دنيا، دنيا شناسي، مردم شناسي، دشمن شناسي و كشف اين حقايق را بررسي مي‌كنند.
   
رشد علمي در سايه اسلام حاصل شده است
خطيب جمعه تهران تأكيد كرد: ما قدرت ديني و فرهنگي و جوان‌هايي داريم كه يك نفر از آنها در دنيا پيدا نمي‌شود و آماده براي جبهه‌ها و فداكاري هستند. رشد علمي جامعه ما و اين همه عظمت‌هايي كه در اين چند دهه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي رخ داده همه در سايه ولايت فقيه از اسلام و شريعت به ما رسيده است. آيت‌الله امامي كاشاني با اشاره به تأكيدات مقام معظم رهبري در جلسه اعضاي خبرگان با ايشان گفت: دغدغه مشكلات مردم، فرهنگ جامعه و جوانان، معيشت مردم، اشتغال جوانان و مسئله اقتصاد و به‌خصوص اقتصاد مقاومتي كه در سفره‌هاي مردم بيايد و عينيت پيدا كند و به برنامه ريزي‌هاي دراز مدت قناعت نشود، مسئولان سرعت ببخشند و مردم در زندگي شان رونق را ببينند از جمله اين تأكيدات بود. وي با برشمردن دغدغه‌هاي رهبر معظم انقلاب براي ملت مبني بر توجه به روان، اخلاق، فرهنگ، علم، قدرت و اعتلاي مردم گفت: كسي بايد رهبري كند كه لياقت داشته باشد، بنابراين مجلس خبرگان پاسدار اين حقيقت است و اميدواريم كه خداوند وجود مبارك رهبر عزيزمان را تا ظهور حضرت ولي عصر‌(عج) حفظ كند.
  
نيازمندان در شب عيد فراموش نشوند
خطيب موقت نماز جمعه تهران همچنين در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به در پيش بودن ايام نوروز و ضرورت الگو گرفتن جامعه از اهل بيت در كمك به نيازمندان گفت: در ايام عيد مراقب باشيم و ببينيم اگر نيازمنداني در دور و اطراف ما هستند كمكشان كنيم و انتظاري غير از اين از جامعه اسلامي نيست.
آيت‌الله امامي كاشاني با طرح اين پرسش كه جامعه متمدن چه جامعه‌اي است، افزود: جامعه‌اي كه اهل توحيد و توجه به خدا و در پي عدالت و امنيت و پيگير حقوق مردم است، جامعه‌اي متمدن است و الگوي چنين جامعه‌اي 14 معصوم‌(ع) هستند. وي اضافه كرد: اهل بيت مورد احترام همه امت اسلام هستند البته حاكماني در برخي كشورها همدست رژيم صهيونيستي هستند كه آنها را ما محاسبه نمي‌كنيم بلكه مراد ما افراد جوامع اسلامي هستند، بنابراين ما در جمهوري اسلامي به فرهنگ اهل بيت كه فرهنگي عزيز و با عظمت است افتخار مي‌كنيم. امامي كاشاني تأكيد كرد: اين فرهنگ است كه در دنيا منتشر و باعث شده فلسطينيان در مقابل رژيم صهيونيستي، يمني‌ها مقابل آل سعود و مردم عراق در برابر تروريست‌هاي داعشي بايستند. خطيب موقت جمعه تهران خاطرنشان كرد: اين فرهنگ است كه به ما يادآوري مي‌كند در شب‌هاي عيد به افراد بينوا برسيم و پول‌ها را خرج عروسي‌هاي خاص بي‌فايده و طلاهاي آنچناني و لباس‌هاي مجلل نكنيم بلكه به فكر عروس‌هاي ديگري باشيم كه نيازمند هستند و اسباب زندگي آنها را تأمين كنيم تا زندگي‌شان سامان بگيرد، بنابراين صله رحم و كمك به نيازمندان بايد مورد توجه قرار گيرد. آيت‌الله امامي كاشاني تأكيد كرد: از جامعه اسلامي انتظار اين است كه برگرفته از سيره حضرت فاطمه زهرا(س) رنگ فاطمي در عمل به خود بگيرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار