کد خبر: 842599
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
رستگاري کاتالان‌ها و دورتموند در ليگ قهرمانان اروپا
بازگشت رؤيايي بارسلونا و صعود اين تيم به مرحله يک‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا از نبرد کاتالان‌ها و پي‌اس‌جي ديداري تاريخي در نيوکمپ ساخت. پيروزي شش بر يک شبي رؤيايي براي تيم انريکه رقم زد و هواداران بارسا پس از مدت‌ها عميقاً شادماني کردند.
شيوا نوروزي
سوت‌هاي پراشتباه داور بازي بارسا – پي‌اس‌جي همچنان بازتاب‌هاي گسترده‌اي دارد و احتمال محروميت او نيز مطرح است. به غير از بارسلونا، دورتموند نيز با جبران شکست بازي رفت بنفيکا را از پيش‌رو برداشت و به دور بعد صعود کرد.
 
معتقد به معجزه
شاگردان لوئيز انريکه تا آخرين ثانيه‌ها دست از تلاش نکشيدند و ثابت کردند به معجزه معتقدند. اگرچه پنالتي مشکوکي که داور براي آبي و اناري‌ها در دقايق پاياني بازي گرفت، تأثير زيادي در برد دراماتيک بارسا داشت، اما سرمربي اين تيم عملکرد بي‌عيب و نقص بازيکنانش را عامل اصلي پيروزي بر پاريسي‌ها خواند: «شب بي‌نظيري بود. ما در ديداري به پيروزي رسيديم که فکر مي‌کرديم غيرممکن است. بعد از دريافت گل به نظر مي‌رسيد کار تمام است، اما دقايق پاياني بازي فوق‌العاده بود. ما خيلي خوشحال هستيم. وقتي چنين تيمي داريد که از قهرمان‌ها تشکيل شده، بازيکناني که به همه جام‌ها رسيده‌اند، هر چيزي ممکن است.» تأکيد انريکه بر ترک نيوکمپ از جمله اظهارنظرهاي جالب او پس از جشن پيروزي تيمش بود.
 
پنالتي‌هاي کشنده
اوناي امري اما از عملکرد داور مسابقه به شدت گله داشت. سرمربي پي‌اس‌جي که تحمل شکست تيمش را در عرض چند دقيقه نداشت در واکنش به حذف تيمش از ليگ قهرمانان گفت: «وقتي ما بازي را آناليز کرديم، فهميديم که چه فرصت بزرگي را از دست داديم. تصميمات داوري عليه ما بود و ما در دقايق پاياني همه چيز را از دست داديم. بارسلونا شايسته چنين عملکردي است. همه چيز براي آنها از هيچ به دست آمد و بايد خوشحال باشند. اين يک تجربه بسيار بد براي من و باشگاه است که بايد از آن درس بگيريم. داور دو پنالتي‌ براي بارسلونا اعلام کرد و تيم ما را کشت. البته اين را قبول دارم که تيم هميشگي نبوديم. تنها دقايقي از مسابقه را خوب بازي کرديم. پنج ‌دقيقه ‌آخر مسابقه خيلي عجيب بود و همه چيز اتفاق افتاد. بايد از اين باخت درس بگيريم و تجربه بيشتري براي آينده داشته باشيم.» برخي از هواداران اين تيم فرانسوي پس از شکست سنگين مقابل بارسا در بازگشت پاريسي‌ها به خانه قصد حمله کردن و آسيب رساندن به بازيکنان تيم را داشتند که با دخالت نيروهاي پليس مواجه شدند.
 
تبعيد به ليگ‌هاي پايين
دنيز آيتکين داور بارسا – پاري‌سن‌ژرمن احتمالاً با محروميت‌هايي از سوي يوفا مواجه مي‌شود. نشريه مارکا مدعي است که کميته داوران اتحاديه فوتبال اروپا از قضاوت اين داور در بازي حساس چهارشنبه شب ناراضي است و پير کولينا، رئيس اين کميته براي جلوگيري از افزايش اشتباهات داوري آيتکين را از قضاوت در ليگ قهرمانان محروم و به بازي‌هاي کم‌اهميت تبعيد خواهد کرد.
  
آمارهاي تاريخي
پيروزي بارسا بر پي‌اس‌جي لقب بزرگ‌ترين بازگشت تاريخ ليگ قهرمانان لقب گرفت و آمارهاي جالبي از اين ديدار باقي مانده است. بارسلونا تنها تيم تاريخ ليگ قهرمانان شد که شکست چهار بر صفر در بازي رفت را جبران کرد و به مرحله بعد رسيد. کاتالان‌ها براي دهمين سال پياپي توانستند به مرحله يک‌هشتم نهايي راه يابند و هيچ تيمي چنين آماري را ندارد. ادينسون کاواني با گلزني برابر بارسلونا در کنار زلاتان ايبراهيموويچ با 20 گل برترين گلزن پاري‌‌سن‌‌ژرمن در ليگ قهرمانان اروپا شد. نيمار با 15 پاس گل توانسته در کنار رونالدو بيشترين پاس گل را از سال ۲۰۱۳ تاکنون داشته باشد.
 
رستگاري دورتموند
زردپوشان دورتموند همانطور که انتظار مي‌رفت برابر بنفيکا طوفاني ظاهر شدند و در خانه ضمن جبران باخت بازي رفت صعودشان به جمع هشت تيم برتر قاره را هم مسجل کردند. توماس توخل بعد از اين ديدار بود که با جان و دل از بازيکنانش تعريف کرد: «اگر بگويم انتظار چنين نتيجه‌اي را داشتم، بي‌احترامي به تيم حريف محسوب مي‌شود. شما نمي‌توانيد برابر تيمي در اين مرحله در ليگ قهرمانان اروپا چهار گل به ثمر برسانيد، ولي ما موفق شديم چنين مهمي را عملي کنيم. اعتماد به نفس کافي داشتيم تا نتيجه‌ را برگردانيم و ما توانستيم در نيمه دوم فوتبال واقعي خودمان را به نمايش بگذاريم. خوشحالم که تيمم توانست با قدرت به مرحله بعدي صعود کند. وقتي شما در جمع هشت تيم برتر اروپا قرار داريد، مي‌خواهيد به جمع چهار تيم هم برسيد و اين همان چيزي است که ما به دنبال آن هستيم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار